Totul despre vânătoare | Arme şi muniţii | Câini de vânătoare | Atlas cinegetic | La gura sobei | Reţete culinare vânătoreşti | Vânători din alte epoci |
masina de teren favoritaModeratori: Alin3006, mialxx, popaliviu, the_mav, RazvanGTC, GTC Auto SHOP Off road asi prefera Nissanul. La vinatoare IMS.
Pe unde ma invart eu drumuri prea neaccesibile nu sunt. De obicei cand merg la vanatoare folosesc masina doar pentru a ajunge la locul de intalnire care este tot timpul in apropierea unor drumuri daca nu judetene cel putin accesibile. Nu am facut niciodata deplasari cu masina intre bataii, la vinatoare, iar unde am vazut ca drumul este cam greoi nu m-am aventurat. Asta pentru ca eu venisem la vanatoare nu la testat masina pentru off road. "Parerea mea" De ce spun IMS. Desi nu are confort am o slabiciune legat de aspectul ei de cad am vazut prima data aceasta masina mi-a picat la suflet. Ma rog fiecare cu damblaua lui. Daca asi achizitiona unul tot la vanatoare l-asi folosi si nu pentru al testa in mocirle. Asta daca nu am alta solutie si chiar este necesar sa ma bag prin mocirla si atunci nu prea asi avea tupeu daca stiu ca nu am troliu si ceva de care sa ma leg, sau inca o masina cu mine care sa ma scoata din caz de "naufragiu". Circula o zicala intr-un timp cea mai buna masina: Prima masina parintilor. A doua cea de servici. Cand nu ai nici una : Telefonul "mobil" cu agendele celor care au. PS: Cel mai bun, fiabil, randament mare, consum putin, nu trebuie permis, revizii, se poate utiliza si pentru tractare, chiar sa ii scoti pe smecheri din mocirle, poate urca pante si cu inclinatie mare, inimos, docil, si incapatinat cate odata. THE BEAST 4x4: http://images.google.ro/images?hl=ro&gb ... a=N&tab=wi Stafie Ionut
Am sofat un Discovery de la Land Rover si nu are egal pe teren greu . Confort spartan dar abilitati in teren incomparabile cu orice jeep din piata la numai 22.000 EUR !
Vad ca in sondajul vostru nici nu apare aceasta masina , care nu are egal in teren accidentat . Cu ce o compari? In cluburile de Off Road i se spune " Strange Rover" .. Si nu costa 22.000 ( sau poate te referi la Defender ) ?
Am votat Mercedes G. Dar asta pentru ca personal sunt fan inrait ( si in cunostiinta de cauza, fiind fericitul posesor al unuia cu care " ma dau" de 4 ani ). Pentru vanatoare mi-am luat o Toyota Hilux penultimul model care reprezinta un best buy. De ce ? Fiabila, potenta ( sunt putine locuri pe unde trece G-ul si nu trece un Hilux - si pe alea le poti rezolva de regula cu troliul ) , consum redus ( de ex : daca te duci la tzap cu G-ul meu, care e pe benzina si papa 30-35% in teren, il mai platesi odata) si MAI AlES BENA care e avantajul cel mai mare ( mortii cu mortii / cu cainii - vii cu vii). Fara capuse,purici, singe si mirosuri in habitaclu. Cand te intorci - ai pus furtunu pe ea si e curata bec.
Ar fi de spus ca modelul pe care il am eu are un plus prin lunime garda la sol si unghiuri fata de ultimul model. Are si un minus la caii putere ( motiv pt care am un chip de tuning pe lista de cumparaturi + 15% putere). Un prieten si-a luat ultimul model de Hilux in varianta rea ( motor de 3000 cmc si cutie hidramata) . M-a uimit masinuta . Si pe sosea si in tarana. Iar cutia hidramata e de vis, face toti banii. As face si o comparatie cu restul pick-up urilor de pe piata. Mitsubishi L200 - modelul vechi e ok, bine legat isi face bine treaba. Nu mi-a placut la viraje pe loc ( are raza de viraj aproape dubla fata de Toyota ). Modelul nou e prea....play boy. Si inauntru e urat ca porcu ( butoane colorate...) . Mie imi plac masinile clasice, spartane. In rest e ok. Nisan Navara - modelul vechi . Cel mai puternic motor din gama, garda la sol mare, unghiuri bune. Ca minus - marea majoritate ( as spune 80%) fac buba la ambreiaj ( e un fel de calcaiul lui Ahile al masinii ). Modelul nou - de sosea . In teren are sanse 90% sa ramane proptit din cauza unghiurilor f proaste. Ford ranger- n-am condus . La ochi mi se pare ok. Cel putin unghiurile sunt bune ca si garda la sol. Mazda B2500 - special am last-o la final. Dat fiind raportul pret / calitate/ performante , luand in calcul cosumul, unghiurile si garda la sol mi se pare o alegere foarte inspirata. Anul trecut de 1 decembrie, la concursul de Offroad de la Buzau am avut surpriza sa vad la clasa Open o Mazda. Surpriza a fost si mai mare la final ( tipul a terminat printre primii, cu un timp excelent si cu masina intreaga; traseul a fost dusmanos rau, majoritatea s-au sifonat). Acum : multe masini sunt bune de vanatoare ( inclusiv batrana dacie papuc cu care unii fac niste chestii uimitoare in teren ) . Nu mai vb de Niva care la cat costa merita totii banii . Eu spun pickup . Am avut G-ul plin de capuse; mi s-au ca...at cainii paznicului in el. Mi-am rupt salele sa urc diverse carcase de vanat pe porbagajul exteror ( in spate nu incapeau). Asa ca ...pickup baieti.
Mda. Corect. Si io's fan G-Klasse, dar atat, nu si "propetar". Ma gandeam sa-mi iau unul vechi, de "dincolo", dar mai bagi taxele stupide in el si oricum, orice masina merge pe coclauri daca nu ai toate tiglele pe casa.
Alin, ca o gluma, ce parere ai despre Hummere?
Buna gluma!!
Pai exceptand Hummvee respectiv Hummer 1 restul sunt niste porcarii. Carcasa de hummer pe sasiu de Chevrolet Blazer ( care e un gunoi). Chiar si primele 2 sunt bune doar in spatiu deschis data fiind latimea ( care a avut rostul ei - sunt gandite sa mearga in sleaurile facute de senilele de la tanc ). La noi ....pe 95% din drumurile forestiere NU INCAPE!!!
1. DA pentru pick-up! Avem de vreo 4 ani un B2500 si avantajele enumerate de Alin mai sus, fata de o masina clasica cu portbagajul in habitaclu, sunt mari. Si pe camp/noroi mi-a placut mult, mi s-a parut mai buna decat Nisanul Patrol vechi (ala patratos), Pajero si Galoper, masini cu care am mers.
2. La Hummer mi s-a parut ridicol de mic portbagajul. In rest, nu prea stiu, dar parca mergem la vanatoare nu la razboi.
Am observat ca multi vanatori opteaza pentru un pick-up cand e vorba de vanatoare...si nici nu e de mirare, e foarte practica. Dar lamuriti-ma si pe mine in problema asta ca nu stiu cu ce se mananca: cum incalzesti bena iarna cand transporti cainii in spate? Se poate monta un sistem de ventilatie separat?...sau cum?
Mda, americanele au cel mai prost raport cmc/HP . Si consuma de moarte.
H1 si Hummvee sun diesel, e ceva mai bine. In schimb motorul nu e sub capota ci in habitaclu, de nu te'ntelegi om cu persoana. Cica sa nu ia apa
Tu conduci in pielea goala Keiler ? La minus 6-7 grade si cu haine pe noi si tot dam drumul la caldura...nu mai vorbesc de -15. OF OF Keiler ! @ Alin, paturile le pui oricum in masina ...macar sa nu se faca mizerie si tot le pui...dar pe mine chiar ma intereseaza daca se poate ventila aerul din bena si cum ! Merci.
Presupun ca de moment ce Engel face frigidere de masina atat de performante ca ingheata carne ( fac sub 0 c ) trebuie sa existe o firma care face aeroterme. Ma interesez la Offroaderi si revin cu mesaj.
La minus 6-7, poti sa pui cainele la picioare in fata dreapta. Nu e toata ziua minus 6-7.
Ce rost mai are bena atunci ? Scuza-ma Marius dar nu inteleg raspunsul tau !
Pentru Flandra
Am facut sapaturi si exista 2 variante. 1. Vebasto face un soi de sobita pe motorina care se programeaza si-ti incalzeste si apa din radiator daca vrei ( asa ca pe frigu dracu dimineata cand pleci ai deja caldura ). Asta e bijuterie. Costa in jur de 700-800 E. 2. Exista asa cum am presupus o aeroterma pentru bena . Nu stiu cat costa . Daca vrei iti dau numarul omului care le vinde pe amandoua.
Esti foarte tare Alin...Merci !!! In momentul asta nu am nevoie (nu conduc un pick-up, imi fac treaba f. bine cu un Pajero) dar ma gandesc sa-mi achizitionez la anul o Mazda....fara sa-ti dai seama ai oferit o informatie pretioasa tuturor celor ce doresc sa-si doteze pick-ul cu asa ceva. Chiar te rog sa-mi dai nr. de tel. Numai bine !!!
Am vrut sa spun ca in 90% din cazuri, adica atunci cand temperaturile nu sunt extreme, cainele poate sta in bena. In putinele cazuri cu temperaturi foarte scazute sau foarte ridicate, poate sta in habitaclu. Deci bena e buna in toate situatiile in care ai de carat vanat sau bagaje la greu si mai e utila in majoritatea cazurilor in care transporti si cainele. Totusi, presupun ca un device ca cel descris mai sus de alin e de baza. Atentie insa, accesorizarea excesiva a masinii poate da nastere altor probleme (spatiu ocupat, costuri ridicate, posibilitati crescute de defectiuni).
Cu placere . Am inteles ca ambele dracii sunt usor de montat si nu foarte mari. Nu vad ce probleme ar putea sa apara. Tel . tipului e 0722 223500 ( Tudor ).
PS. Ma gandesc sa-mi iau si eu ( desi nu am cainii mei ); in ideea in care esti nevoit sa dormi in masina deja poti inopta in bena super elegant .
acest sistem este de fapt un circuit secundar de preincalzire a fluidului de racire al motorului (suna ciudat, dar asa este) care poate fi legat (sau NU) la circuitul principal de racire al motorului. cu alte cuvinte, poate merge independent sau nu de antigelul din motor. foloseste combustibilul autovehiculului pentru functionare, injectat (intr-o forma sau alta) intr-o camera de ardere aflata in corespondenta cu fluidul care trebuie incalzit. este prezzent pe o mare majoritate a camioanelor noi si pe unele autoturisme "de serie" dar care au pedigree in acest domeniu. pot spune personal ca isi face treaba exemplar in perioadele reci, trebuind numai o programare anterioara conform preferintelor clientului. are si unele parti mai distractive (ex. fiind dotat cu esapament separat fata de cel al autoturismului, in diminetile reci cand stai la semafor cu instalatia pornita si ies gaze de esapament pe la jumatatea masinii, pana ajunge la temepratura optima de functionare, se mai intampla sa iti bata in geam cate un trecator sau sa te arate cu degetul zicand "Nu va suparati, cred ca v-a luat foc masina" ). cam asta ar fi...consumul la el (pt diesel vb, autoturism normal, nu camion) este insignifiant. intretinerea lui este 0, nepresupunand alte activitati deosebite, decat cel mult pornirea lui macar o data pe luna, pentru mentenanta obisnuita. sa nu uitam: daca se doreste "confectionarea artizanala" a unei astfel de instalatii spun din experienta: NU ARE ROST !!! prea mare bataia de cap, mai bine se vinde vechea masina si se cumpara alta cu astfel de instalatie montata din fabrica. -------------------------------------
Holland and Holland - pure art...
Si eu am pick-up cu motor diesel 5.9 L , cind l-am luat motorina era ieftina si merita dar acum motorina e mai scumpa decit benzina , $3 - $2.59
si economia dispare , plus ca am dat $5000 in plus pentru versiunea diesel. Eu nu mai vad nici un avantaj pentru varianta diesel , ba din contra acuma au introdus astia motorina cu emisia foarte scazuta si au eliminat sulful care ungea pompa si injectoarele , ca sa elimin riscul de distrugere trebuie sa mai cumpar si aditiv care ma costa $5 la plin. Adevarat ca are putere mare dar si una pe benzina e buna , nu am vazut sau auzit pe cineva sa zica ca daca ar fi avut motor pe motorina ar fi avut sanse de tractiune mai mare. Sistemul 4X4 e la fel la ambele modele . Hunt Safe
5.9 l Se fabricau si la noi astfel de motoare...la Tractorul Brasov Mie-mi place dieselul pentru cuplul sporit si pentru balansul pe care-l face masina cand schimbi a doua Plus ca-mi place si sound-ul de Diesel...parca toarce mititica
stai asa razvy, sa nu intelg si eu gresit: o jucarie din asta (mai ales de la voi de peste ocean) presupunand ca aveti preturi similare la carburanti , are unele avantaje la versiunea diesel (faptic vorbind): cuplul ala "nesimtit", consumul semnificativ mai mic (road runner-urile si 18 wheelers-urile nu uita ca sunt TOATE dieseluri si inghit mii de mile 'round the clock cu un plin), fiabilitatea motoarelor mai ridicata decat cea benzina (sa nu uitam ca dieselul este un motor "rece", pe cand benzinarele nu prea), simplitatea constructiei, etc. nu uita motoarele CAT (lifetime warranty - limited la unele chestii) sau GM care duc la unele modele chiar spre performante foarte bune (vezi ultimul model pt piata europeana 1.9 TWINTurbo care bate pe japonezi la putere litrica furnizata, iar pe nemti i-a pus pe tusa la fiabilitate, consum si performante) apar si unele dezavantaje: costurile de mentenanta pot fi asemanatoare cu cele pt benzina in functie de autovehicul. asa.... acum revenind putin: ultimele tipuri si formule de carburanti de pe pietele europene intr-adevar consimt reducerea procentului de sulf (liber si/sau in compusi ai acestuia) din produsul final. INSA asta nu inseamna ca l-au eliminat definitiv din motorina. NU, nu este eliminat definitiv, este redus acest procent si inlocuit cu aditivi. Pentru ca VIRGULA combustibilul sa indeplineasca NORME NOI, MAI DRASTICE, de intrare pe piata trebuie inclusiv sa treaca standardele de calitate noi. Cu alte cuvinte, dieselul nou unge cel putin la fel de bine componentele cu care intra in contact. Asta pt ca este din fabrica aditivat (ciudata faza ca la voi se comercializeaza la pompa combustibil diesel neaditivat ). Pretul de 5$ la plin este intr-adevar cam mare, tinand cont de cat costa acesti aditivi la producator (daca imi dai si cantitatea de aditiv cumparata cu 5$ iti spun si profitul comreciantului ) -------------------------------------
Holland and Holland - pure art...
Mavule , mie nu mi se pare izabila o masina mare cum e a mea pe motorina , poate daca te cobori la un W Jetta sau la Carbusul ala cu motoare 1, ceva atunci merita ,
Pe mine ma costat din start 5 mii in plus nimai ca e pe motorina , pe vremea aia motorina costa $1.25 galonul acuma a ajuns la $3.00 benzina e cu .50 mai ieftina , Oricum nu e vorba de numarul de mile cit duce motorul ala ca pina cade ala ii sar rotile stiu , dar nici motor pe benzina nu am vazut sa cada serios vorbesc Forduri, Chevy cu 300.000 mile adica peste 500 k . Camionul meu consuma 12 mile la galon in oras si la sosea 17 in cel mai bun caz , ... sa fac o transf sa vedem ce iese ...:19 .3 Km la 3.78 litri care inseamna 19.58 L la 100 de KM cind ma gindesc ca pe 8 Noiembrie am de facut 2500 de km dus intors pina in Maine cit vine? vreo 475 litrii ::))) Ma costa $25 un galon ca il iau de la truck stopuri ca se gaseste la Galon daca nu ar costa mai mult si il impart sa-mi ajunga de 5X daca daca impart 3.78 l la 5 imi da 0.75 l , o portie revine la $5 Hunt Safe
Înapoi la Off road si aventuri pe 2 sau 4 roti Cine este conectatUtilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori |
Publicitate
|