Totul despre vânătoare | Arme şi muniţii | Câini de vânătoare | Atlas cinegetic | La gura sobei | Reţete culinare vânătoreşti | Vânători din alte epoci |
jimny,vitara sau pinin?Moderatori: Alin3006, mialxx, popaliviu, the_mav, RazvanGTC, GTC Auto SHOP
71 mesaje • Pagina 1 din 3 • 1, 2, 3
jimny,vitara sau pinin?Va salut,intentionez sa cumpar un 4x4 pt vanatoare la campie si nu stiu care ar fi cea mai buna alegere,eu inclin catre pinin nici eu nu stiu de ce,nu am nici un fel de experienta in domeniu poate ma ajutati d-voastra.Multumesc
Re: jimny,vitara sau pinin?Eu am Samurai....asa ca sfatul meu e Jimny...pt ca e varianta moderna a Samuraiului
Re: jimny,vitara sau pinin?Daca o iei strict pt teren, trebuie sa cauti masina cu sasiu separat si punte rigida fata, Jimny e singura dintre cele 3.
Pininul e cel mai firav din lista ta, e un SUV nu un offroader.
Re: jimny,vitara sau pinin?Parerea unanima vad ca este sa elimin pinin si atunci ma vad nevoit sa includ pe lista mea lada niva
Re: jimny,vitara sau pinin?Vitara, 1.6l. Nu multe masini ajung unde ajunge aceasta masina!
Re: jimny,vitara sau pinin?Decat Niva mai bine un Pinin cu cutie de transfer SuperSelect.
Niva are prea multa personalitate, uneori nu vrea sa mearga la vanatoare...
Re: jimny,vitara sau pinin?Poti sa detaliezi la ce iti trebuie masina? Adica pe unde vrei sa o bagi si cat de mult off road vrei sa faci cu ea?
Daca te gandesti la Niva inseamna ca e groasa treaba 4, 5mm
9mm 16 12 .270win
Re: jimny,vitara sau pinin?eu care am avut cam din toate,iti zic sincer si fara modestie JIMNY,daca nu te deranjaza spatiul mic-mergi pe cele dupa 2001 care au distributia pe lant .Bafta.
Re: jimny,vitara sau pinin?Buna seara, sunt de ceva vreme pe forumul asta si nu am intervenit pana acum, pentru ca nu am avut nimic de spus pana acum despre arme, vanatoare(am luat examenul abia pe 9 dec 2017, si abia ieri mi-am ridicat permisul de vanatoare).
Dar despre masini pretabile pt vanatoare/off-road, pot sa imi dau cu parerea. Ca si activitate suplimentara, vand asemenea masini, in cazul meu, toate aduse din Uk, 32 buc anul trecut, dar este aceeasi treaba, deci: Suzuki Jimny: motor extraordinar, 1328cmc, nu 1298, deci vorbim de cel cu distributia pe lant. Cand spun ca Jimny e bun, ma refer la modelul pana in 2005, cu cuplaje manuale. Cel dupa 2005, cu cuplaje vacuumatice, la buton, face probleme. Are punte rigida si pe fata, deci poate fi abuzat, fara sa rupa planetare. In cazul unei rasturnari, puntile sunt mai slabe decat la Samurai, si cedeaza. Jimny cu aer conditionat gasiti cam rar. Ingusta, scurta, merge f bine. Zdruncina rau, nu mai rau decat Samurai, dar mult mai rau decat Vitara. Suzuki Grand Vitara 1,6, scurt: Merge f bine, trage mai mult decat ok pentru 93 de cai, cat are, cu aer conditionat pierde f mult din putere. Daca este fortat pe urcari cu o mica saritura, maxim 40-50 cm, rupe planetarele fata. Confortabila, nu prea se suspenda. Motorul cu distributia pe curea, trebuie tinuta din scurt. Suzuki Grand Vitara 2,0 benzina: destul de putine scurte, in 2 usi. Cele mai multe in 4 usi. Majoritatea au AC. Motorul de 2,0 benzina este f reusit, cu distributia pe lant. Putere mare, cuplu mare, urca peste tot. Putin mai lunga cea in 4 usi, de aici avantaje si neajunsuri. Sta mult mai bine pe drum cea lunga, se suspenda putin mai usor decat cea in 2 usi. Eu personal folosesc in 4 usi, si nu ma suspend, pentru ca stiu exact cat e masina. Nu incap alte cauciucuri mai mari de 235/60/16 fara modificari. Adica kit de inaltare. Daca puneti acest kit, trebuie coborata cutia de transfer, sa se pastreze alinierea cardanelor, altfel rupe crucile. Si Jimny si GV sunt cu sasiu, deci ok. Pinin nu e masina de off-road, doar seamana. Nu are sasiu, are amortizoarele prinse direct in caroserie, e un logan mai ridicat. Nu exceleaza mai la nimic. Deci: Jimny e numarul 1, dar, cu doi adulti in fata, incap in spate doar doi copii, si adultii sa nu fie prea grasi si soferul sa nu poarte ceas la mana, pentru ca loveste in parbriz . Urca peste tot, ca G-ul, chiar mai bine. Nu are loc in portbagaj decat pentru doua baxuri de apa minerala. GV e numarul doi. Scurta e f buna, incap f bine doi vanatori, in spate se intra greu si locurile sunt mici. Portbagajul e ceva mai mare decat la Jimny. GV lunga are locurile spate mai mari, cu acces facil(4 usi), si portbagajul mai mare. Insa, la 2,0 benzina, multi pun GPL, si atunci portbagajul ramane f mic. Mai este GV 2,0D, merge bine, nu la fel de bine ca 2,0 Benzina. Motor diesel, predispus la probleme cu injectoarele si turbina, ca orice diesel vechi. La GV, ca si la Jimny, vorbim doar de an maxim 2005. Restul sunt bune de dus la piata. Pinin nu recomand! Pentru orice fel de detalii, va stau la dispozitie la tel 0748999555. Si despre alte modele de masini de off. Cu stima, Adrian Spinu
Re: jimny,vitara sau pinin?Dar ce zici de Nissan Patrol Y60, Toyota LC sau Land Rover Discovery? in 4 usi.
Re: jimny,vitara sau pinin?Y59 si Y60 sunt cele mai bune masini fabricate vreodata de Nissan.
Cand zic bune, spun rezistente si dispuse la a fi abuzate in off. Y60 are cred cele mai bune punti, cutie si cutie de transfer. Toate au blocant spate. Sunt folosite ca baza pentru f multe multe masini de concurs pe la noi. DAR: nu sunt deloc in aceeasi gama cu SZK, nici ca dimensiuni nici ca pret. Cand spunem Y60 vorbim de 2,8 Turbo Diesel, 6 pistoane. Daca motorul merge bine, merge. Daca se strica ceva inauntru, se repara prin inlocuire(motorul). Daca nu este inregistrat ca utilitara, diferenta de impozit si asigurare este cat toata benzina consumata la Jimny intr-un an de iesiri la vanatoare. Motorina consuma intre 1,5-2 galeti la 100 km. Chiar cu cel mai bun motor si transmisie, si mama blocantului, y60 lung se suspenda, si nu poate fi tras decat tot cu o masina din aceeasi gama. Nicidecum cu samurai sau jimny. Daca e utilitara, are impozitul normal, nu mic oricum, rovinieta de 4 ori mai scumpa ca un turism, asigurarea f mare. Toyota e Toyota, asta e vorba tuturor offroaderilor. Dar tot Toyota veche, tot motor mare, modelele cu cuplajele cu maneta. Nu e nimic de zis. Buna masina, pentru cine si-o permite. Dar la offroad nu merge niciuna pe unde merge Jimny sau Samurai. Despre Land Rover nu stiu sa va zic nimic. Cu stima, Adrian Spinu
Re: jimny,vitara sau pinin?Oricum Y60 sau FJ 60/80 bune, in stare buna si la bani buni nu exista de vanzare. Cine are masinile astea, nu le vinde, sau vrea o caruta de bani pe ele.
Eu consider mai bun decat astea doua doar G-ul. Vorbesc intre masinile standard. Ca masini modificate, mai sunt multe bune.
Re: jimny,vitara sau pinin?Discutii extrem de utile pt mine,va multumesc la toti care ati intervenit cu intentia de a ma ajuta.Concluzia la care am ajuns....JIMNY
Re: jimny,vitara sau pinin?Este ok daca v-ati hotarat la Jimny.
Acum sa vorbim strict despre Jimny: In primul rand, Jimny carosat, nu cu prelata. In cel cu prelata bate vantul si cand sta pe loc, si, cel mai important, Jimny decapotabil nu e japonez, este facut in Spania, mult mai slab ca japonezul. MRL-urile la Jimny sunt automate vacuumatice, o sa va lase exact cand va e lumea mai draga, niciodata pe sosea sau in curte. Cele originale, cu putina munca, pot fi blocate pe pozitia cuplat, ca sa scapati fara cheltuiala, doar cu putina munca, dar o sa fie mereu cuplate, si de aici alte dezavantaje( uzura, consum). MRL-uri manuale AVM gasiti la 140-150 E, merg f bine, se schimba fara sa dati macar roata jos. Rugina au toate japonezele. Dar, la cumparare, este bine sa va uitati in portbagaj, in cutia cricului, si sub scaunele din spate. Acolo rugineste prima data, si sub overfendere.Daca sasiul nu e patruns, chiar nu mai conteaza altceva. Verificati jocurile in transmisie. Jocurile in grup se repara, eventual daca ii puneti un blocant scapati de tot. Mai face joc in crucile cardanice. Imediat dupa cumparare, schimbati uleiul in grupuri, cutie si cutie de transfer, dupa ce ati verificat si eliminat eventuale scurgeri, si aveti o masina extraordinara. In speranta ca v-am fost de ajutor, va doresc spor la cumparare! Cu stima, Adrian Spinu
Re: jimny,vitara sau pinin?
De subaru ce parere aveti? Eu am un Outback din 2011 si merge bine pe noroi,chiar fiind mai usoara am iesit din locuri unde s a chinuit rau un patrol . Off road nu am incercat cu ea
Re: jimny,vitara sau pinin?Nu vreau sa supar pe nimeni, dar nu am nimic de spus despre Outback. Daca Dvs spuneti ca merge la noroi mai bine decat Patrol-ul, asta e. Va respect parerea.
Re: jimny,vitara sau pinin?Un aspect fff important in drumurile vanatorimii cu diverse masini este cel al anvelopelor. Poti sa ai 8x8 ,ce tractiune si ce masina vreti voi daca nu ai anvelopele potrivite. Personal am avut l200 din 2005 , l200 din 2008, duster, am grand vitara cu 4 usi din 2008, si vitara din 1997. Dar, pe unde merg cu vitara nu multi merg iar cu Jimny nici atat. Nu vreau sa intru in discutii fara cap si fara coada, jimny e ok dar e a dracu de mic! Abia tu si pusca! La campie , unde cel mai greu lucru e noroiul (nu e lucru simplu) si cel mai mare deal e un musuroi cred ca e ok aproape orice suv cu 4X4 lock.
Re: jimny,vitara sau pinin?
Nu am generalizat ca ar merge mai bine decat patrolul la noroi. Am relatat doar o intamplare traita de mine.
Re: jimny,vitara sau pinin?Asa am spus si eu, ca Jimny e mic. Vitara este ff buna, dar nici ea nu e prea mare. Are loc in portbagaj tot de o sacosa, dar e greu de gasit acum o Vitara in mintile ei, si fara rugina incat sa nu ti-o primeasca nici la fier vechi. Cine are o Vitara buna si decenta in ceea ce priveste rugina, nu o vinde.
Re: jimny,vitara sau pinin?Salut.anul ăsta am devenit vânător și am fost în aceeași situație în privința mașinii. Am ales pinin și până acum sunt foarte mulțumit. A mea e in 5 uși cu motor 2.0,diferențial blocabil și greu(reductor).anul trecut cand făceam stagiatura s-a împușcat un porc care abia l-am înghesuit într-un samurai și atunci am zis că orice ar fi nu o să îmi iau în 3 uși.
Țin să precizez că merg pe drumuri forestiere,de căruță,islazurii,livezi. Foarte importante sunt cauciucurile care trebuie să fie dedicate activității. Pentru mine unu vânătoarea înseamnă și un pic de mers pe jos (sau mai mult ) Baftă la ales!
Re: jimny,vitara sau pinin?Si cu relantiul cum stă? Stiu ca au probleme...
Nu fi victimă. Nu fi nici criminal. Dar mai cu seamă nu fi spectator.
Re: jimny,vitara sau pinin?A mea merge bine.sta un pic turată când o pornesc apoi coboară. Nu aștept să meargă ca una noua că doar are 14 anișori
Re: jimny,vitara sau pinin?Deoarece s-a amintit de Lada Niva, pot spune ca am cautat Vitara si nu am gasit ceva sa imi placa...atunci!
Asa ca am luat Lada Niva. Pot spune ca e tractor in interior,dar ai cel mai mult spatiu dintre toate cele mentionate aici.
Re: jimny,vitara sau pinin?Foarte util topic-ul. Si eu imi caut o masina de vanatoare de cateva luni bune si inca nu am gasit.
Am luat in calcul Pinin dar am renuntat repede la el chiar daca are diferential blocabil. Garda la sol este foarte mica comparativ cu Jimny sau Vitara. Am ramas focusat pe Jimny cu distributie pe lant dar care le-am gasit pana acum erau si foarte rele si foarte scumpe. Mai caut... 12/76 | .30-06 Springfield | .223 Remington | 16/70 | 7x64
Re: jimny,vitara sau pinin?Interesant topic. De vreo 11 ani ma pasioneaza destul de mult acest segment al masinilor/masinutelor 4x4, deci o sa-ti spun si eu o simpla parere de vanator incepator care o schimbat cateva masini/masinute 4x4.
Cel mai important lucru la care m-as uita atunci cand as cauta un 4x4, ar fi cum si de cine o fost intretinut. Rapiditatea si eficienta cu care haleste banuti un 4x4 nu cred ca mai poti intalni decat la....neveste/amante. Revenind la subiect,(cu tot respectul pt cei pasionati de pinin) alegerea cred ca trebuie facuta intre Vitara si Jimny....asta daca vrei sa ramai strict la capitolul masinute 4x4. (daca vrei o masina 4x4, atunci ai optiuni serioase gen Patrol Y60/Y61 exclusiv cu motorul de 2.8 TD cu 6 in linie, Toyota cu gama FJ/Land Cruiser, Mitsubishi Pajero 2.8 sau 3.0/3.5 benzina). De ce Jimny sau Vitara? Pt ca sunt masinute 4x4 cu reductor gandite pentru teren, avand sasiu separat si putin mai multe capacitati de off roader veritabil, comparativ cu respectabilul Pinin. Daca ar fi sa mai gasesc un Vitara/Grand Vitara intretinut as merge pe benzinarul de 1,6 si 8valve sau pe motorul de 2.0 benzina cu 4 cilindrii. La Jimny as merge doar pe 1.3 benzina cu distributie pe lant+cuplaje manuale de calitate (de la AVM in sus) sau pe 1.5 dci si i-as da doar motorina premium. Dupa verificarea celor 100 de chestii la un 4x4, si dupa o revizie completa decenta (distributie facuta ...daca nu e pe lant..., ulei motor, filtre, ulei in reductor,grup fata, grup spate, cutie de viteze, antigel, lichid frana,lichid servo, antigel si bujii noi,baterie, placute si discuri noi daca e cazul,verificat incarcarea, schimbat cablul de la frana de mana care e f importanta in multe situatii, verificat/schimbat bucsi si semeringuri/garnituri), urmatorul pas este alegerea unor anvelope potrivite strict pentru cele 99% din situatiile in care vei folosi masina....”este imposibil de mers pe munte cu papuci de balet”. La capitolul cauciucuri/anvelope eu iti recomand orice cauciuc pentru noroi (MT) care este fabricat din cauciuc virgin si care descarca cat de cat noroiul. (de la Maxxis si pana la Goodyear/Michelin ai destule modele decente). Un alt lucru important in exploatarea unui 4x4, este calitatea carburantilor si intretinerea/verificarea periodica...tinand cont ca de multe ori folosim aceste masinute in conditii grele/extreme, consider ca este normal sa le acordam o atentie aparte si sa le verificam mult mai des comparativ cu masinile de familie/oras care sunt folosite normal in conditii mult mai blande. Iti doresc mult calm si intelepciune in luarea deciziei! Respecte si catre plina! www.dronaoradea.ro
Re: jimny,vitara sau pinin?Y61 nu il mai gasiti cu TD6, doar cu 3.0DI, care este mult mai slab decat 2.8
Re: jimny,vitara sau pinin?Salutare. Din propria experinta de 6 sezoane bat campurile cu un Mitsubishi Pajero MK2 scurt, motor 2,5, cutie manuala. Nu a primit decat un troliu de 5t, cauciucuri BFG 31x10,5x15, un snorkel si o ancora de troliere. Consider ca nu e nici Patrol dar nici Jimny, ai loc si de un porc daca este cazul si de doi caini in spate iar de ramas pe undeva doar de 2 ori, odata cind nu aveam ancora si a doua cind nu o aveam la mine. Acum fiecare consider ca trebuie sa dea sfaturi doar din experientele avute prin fondurile de vanatoare si pe coclauri. Respect.
Re: jimny,vitara sau pinin?Pajero merge bine, si, cum ati spus, nu e nici mare cat Patrol-ul, nici mic cat un Jimny. Oricum, orice masina care primeste 31-33, este clar facuta pentru chinuiala. Ancora de troliere este unul dintre cele mai destepte lucruri inventate. Am vazut prima data la niste englezi, iarna, la Lacul vulturilor, in golul alpin, pe zapada. Acum 10 ani, si eu nu mi-am facut nici pana acum.
Re: jimny,vitara sau pinin?
Pariem pe 1 vin bun ca gasesti Y61 cu motor de 2.8 TD cu 6 cilindrii in linie? www.dronaoradea.ro
71 mesaje • Pagina 1 din 3 • 1, 2, 3
Înapoi la Off road si aventuri pe 2 sau 4 roti Cine este conectatUtilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori |
Publicitate
|