Totul despre vânătoare | Arme şi muniţii | Câini de vânătoare | Atlas cinegetic | La gura sobei | Reţete culinare vânătoreşti | Vânători din alte epoci |
4x4 pentru vinatoareModeratori: Alin3006, mialxx, popaliviu, the_mav, RazvanGTC, GTC Auto SHOP Re: 4x4 pentru vinatoareînțeleg cu troliu ca paza Bună.... înțeleg cu conductele ca...și eu le.am schimbat dar """am pierdut rezervorul""" prea de tot. Benelli,Krico,Marlin,Deringer,Steyr,Kettner,Winchester,Merkel,
Mauser,FN,Ruger,Liege,Sauer,S&W
Re: 4x4 pentru vinatoareDe fapt nu l-am pierdut...pentru ca l-am gasit ..Imediat ce am scos fiara din service prin ian 2014 am facut plinul la benzinarie si am plecat...o dara de benzina se tinea dupa mine.Fiind foarte destept (urlau astia din trafic ca apucatii ) am oprit si benzina curgea garla...Incercand sa-l fixez (iesise partea aia de la gura de alimentare la rezervorul propriu zis) a picat pe scut...dar nu mi-am dat seama..Repede la garaj sa vad ce si cum,desfac scutul si ...pica rezervorul...nu mai avea nici o prindere ..sanatoasa.Revenind la subiect eu l-am considerat pierdut (in sensul ca am luat altul..dar povestea de si anume monstreaza ca l-am si gasit.O parte din el este alive in sensul ca mecanicul si-a facut din fundul lui,care era ok o ...ceva in care spala piesele
Muget,deci exist !
Re: 4x4 pentru vinatoare
O masina buna, dar la ce consum de benzina are.....te lipsesti.....40-50l/ora..... Reparand si la acest model prezentat,o varianta autohtona mai buna, cu tehnica adevarata,4x4 , greu ,usor, blocare de diferentiale, troliu de fabrica pe cardan, roti de 1600mm inaltime cu balon mare si profil tractor, se umfla din mers ca la tatra, daca faci pana, motor de saviem 150cp, turbo, este DAC 444T, il avem noi la fond, nici cu piciorul nu indraznesti sa treci pe unde merge! cu "fierul" acesta, sunt mandru ca sunt roman si ca e made in Romania !
Re: 4x4 pentru vinatoare
am vazut si eu masina de care vorbeste vanatorul iscusit, intr-adevar impresionanta! -------------------------------------
Holland and Holland - pure art...
Re: 4x4 pentru vinatoareInteresant..Inspirat probabil din Lunar Roving Vehicle,pornind de la un Unimog..Zic
Muget,deci exist !
Re: 4x4 pentru vinatoareGata! In sfârșit am masina de vanatoare:
Fabricata in 2003, motor de 2,5Ltrs diesel. Numărul este mâzgălit pt ca este al fostului proprietar... Urmează pregătirea propriu-zisa pentru off-road: anvelope, suspensii, bullbars, troliu, ... Numai bine. R93 .243W & .300WM
F3 20/76
Re: 4x4 pentru vinatoareFelicitari !!!!
S-o stapanesti sanatos! cal 12 /cal 16/ 223 / 30-06 / 9,3x62
Re: 4x4 pentru vinatoareSă-ți fie fără reparații! Nu baga banii, că mașina poate mult și așa cum e. Gume și... mai vezi.
Re: 4x4 pentru vinatoareMultzumesc! Da gumele primele si vedem ce ne mai trebuie!
Numai bine. R93 .243W & .300WM
F3 20/76
Re: 4x4 pentru vinatoare
gresit, daca ai de gand sa o faci de vanatoare NU lua gume prima data. Prima data analizezi ce vrei de la ea, si daca e ok asa si nu vrei decat sa fie mai capabila PUTIN pe noroi, atunci iei gume MT. Dar daca vrei sa cresti garda de sol ( mergi pe drumuri forestiere cu ogase, etc), atunci prima data iei SUSPENSIE si apoi gume ( mai mari). Alfel, cumperi acum caucicuuri cu aceeasi dimensiune, apoi peste 6 luni vrei sa o inalti, cumperi suspensie si vezi ca caucicuurile de noroi luate acum cu o caciula de bani ti-au ramas mici.... iei altele cu 5 cm mai mari si astea le dai ieftin sa scapi de ele. Sa nu uit.. troliu nu este un moft, abia cand esti intr-o situatie .... mai de cacao si dai cu masina de copac pentur ca a trebuit sa fortezi sa treci, ori prajesti ambreajul ...abia atunci realizezi ca era mai ieftin sa ai un troliu montat acolo si cu care treceai usor si elegant
Re: 4x4 pentru vinatoareCristi dupa ce spui tu omul trebuie sa bage inca o data cat a dat pe masina si pe urma sa vada ce si cum, parerea mea tinand cont ca vaneaza in judetul Constanta e ca un rand de BFG MT e mai mult decat suficient si poti face sute de km cu ele pe asfalt fara sa simti disconfort iar in noroi mediu nu prea ai mari probleme, o spun din exeprienta. Dupa aia vine daca vrea suspensia, bara hd cu placa troliu si troliu pe fata etc, nu de alta dar un rand de gume (iti intra 31) e 600 euro bara tot cam 5-600, troliu cu placa incepe de la 7-800 iar suspensia te apropii de 1000
Blaser R93 Professional 8x68S / .223 Remington
Beretta ES 100 12/76/76 Nissan Terrano R20 ZD30
Re: 4x4 pentru vinatoare@bogus, din punct de vedere tehnic, ai dreptate.
Dar, din punct de vedere al aprecierii dificultatii terenului cred ca te inseli putinel ( ca multi oameni, dealtfel, cand spui Constanta, cred ca vezi in general doar marea,...). Sa stii ca judetul Constanta si cu vecinatatile sale (Tulcea), sunt zone cu un teren de deal suficient de dificil, comparabil cu zonele de deal de la noi din judetul Cluj. Spun asta in cunostinta de cauza, am lucrat in zona Constanta 5-6 ani, ..., si am facut ture de off-road in imprejurimi, ..., Casian, Cheile Dobrogei, ..., Enisala, imprejurimile Babadag, Stejarul, Altin-Tepe, Slavele, ..., echivaleaza ca difilcutate cu orice zona de deal ( subliniez, deal si nu munte, in accepiunea mea insemnanad sub cota 700m) din judetele Cluj, Bihor, ... Toate cele bune. 22LR; 9x19; 308Win; 9,3x62; 6,5x55; 12;
Re: 4x4 pentru vinatoarepoate nu m-am exprimat eu prea bine
ceea ce am vrut eu sa spun 1. aprecierea utilizatorului daca masina este suficienta asa cum este sau are nevoie de o garda de sol mai inalta. Sa nu cumva sa cumpere acum caucicuri MT ( pe la 700-800 euro BFG urile) de dimensiunea potrivita pentru masina acum, iar peste 2 luni sa isi dea seama ca ar vrea sa fie putin mai inalta, ca o taraie pe jos cand merge pe sleaurile de tractor, caz in care o sa inalte masina ( fie cu suspension lift fie cu body lift ) si o sa isi cumpere alte caucicuri mai mari...caz in care primii 700-800 euro sunt aruncati, recuperezi din ei o parte, mai repede sau mai tarziu. 2. troliu AI nevoie indiferent ca stii sau nu stii, eu spun sigur ca AI NEVOIE, si daca ai nevoie o data pe an sau o data la 2 ani, atunci cand e necesar POTI sa ai pagube mai mari PENTRU CA NU IL AI decat ar fi valoarea unui troliu (cam 350 euro unul nou plus montaj) . Chestiile astea de mai sus le spun din experienta, si eu la prima masina de teren am luat gume MT si in prima iarna am vazut ca pe unde trec toti eu am ramas pe burta..., apoi am inaltat suspensia ( ieftin, cu bodylift) si am luat caucicuri mai inalte si un an am avut la vanzare cauciucurile anterioare pana le-am dat la jumate de pret desi erau 3 luni folosite, cam 1000km. Tot eu am avut o balta maaare cu noroi in fata si pentru ca nu am avut troliu si eram singur am intrat mai tare, de am alunecat in sant, apoi am mers 7 km pana in sat sa caut pe unu cu TAF . Si tot eu m-am impotmolit in o mocirla unde 2 m trebuia sa ma trag cu un troliu, dar pentru ca nu am avut, atat am tot bagat lemne sub roti pana mi-am bulit si un cauciuc si mi-am prajit ambreajul si dupa 2 saptmanai a trebuit sa il schimb. Deci, sper ca acum sunt inteles ceea ce doream sa transmit. Modificarile pot fi foarte profi ( schimbat supensie, bara fata/spate ARB, trolii scumpe, etc) sau mai ieftine (bodylift, o placa de troliu adaptata, troliu Tmax sau Horn ori altul chinezesc cu garantie 2 ani...si chiar bune) dar rezultatul per general este acelasi, garda de sol mai mare, troliu pe masina, dar o maisna NEPREGATITA in teren poate sa iti faca cheltuiala mai mare la final plus o zi (sau mai multe daca pui si zilele de service) stricata cand 2 metrii de tractare pe troliu ar fi durat 3 minute.
Re: 4x4 pentru vinatoare
Exact, iar eu in judetul Cluj am vanat sau umblat cam peste tot si cu BFG MT am facut fata cu cateva exceptii cand de exemplu am intrat pe aratura cand ploua de 3 zile si eram si in panta pe deal, parerea mea e ca profilele extrem sunt acolo unde terenul este foarte greu si tu stai in fond sau foarte aproape de fond ca sa nu mergi prea mult pe asfalt Blaser R93 Professional 8x68S / .223 Remington
Beretta ES 100 12/76/76 Nissan Terrano R20 ZD30
Re: 4x4 pentru vinatoare
Se pare ca avem idei diferite si fiecare e convins in felul lui legat de cauciucuri uite astea ar fi varianta mare care incape pe D2 si pretul in jur de 620 toate 4, daca o inalta putin intra 31 fara sa atinga la incrucisari si atunci ajunge la un 680 toate patru dar nicidecum 800 http://www.delta-grup.ro/index.php?page=detaliiprodus&idp=1244 astia sunt importatorii BFG Blaser R93 Professional 8x68S / .223 Remington
Beretta ES 100 12/76/76 Nissan Terrano R20 ZD30
Re: 4x4 pentru vinatoareIn mod cert, asa cum spunea si colegul @soimu, ca este la latitudinea ultilizatorului, daca masina are sau nu nevoie de garda la sol marita sau nu, daca este sau nu indeajuns suspensia de fabrica, daca este necesar sau nu ca rezerva un troliu. Depinde de fiecare cati "limbrici" are, si pe ce trasee il mananinca undeva sa intre, ... Si mai depinde si de factorul de bafta. In cazul echiparii masinii, simplu doar cu cauciucuri de noroi, ..., daca te prinde o ploaie torentiala iesit in teren dificil, fara drumuri amenajate, din anumite zone, ai nesansa sa poti iesi numai "la cravata" (in cercul meu de prieteni, asa se spune cand esti remorcat la sufa). Este de ajuns o portiune de cativa metri de noroi adanc, in care ramai suspendat pe burta, .... Un factor important in luarea deciziei de cum echipezi masina, este dat de stilul de iesiri pe care are de gand sa il practice utilizatorul, daca are de cand sa practice iesiri solitare, fara alti colegi "motorizati" in echipa, ..., cu care sa se ajute reciproc la intalnirea unor dificultati in traseu, este necesara o echipare maximala a masinii, pentru a nu ajunge in neplacuta situatie de a face kiometri multi pe jos, in cautarea de ajutoare.
22LR; 9x19; 308Win; 9,3x62; 6,5x55; 12;
Re: 4x4 pentru vinatoare
deci "daca o inalta putin".... intra 31. dar daca omul cumpara acum cele standard BF si vede ca ar fi bun inaltat putin...DUPA ce le are 265/75R16 si ca ar fi mai bun un 235/85R16 si pentru asta face un minim bodylift de 3 cm .... vinde 265/75R16 putin rulate dupa 6 luni cu pierdere? Nu am zis bine ca ar fi normal sa se hotarasca INAINTE DE ACHIZITAI MT urilor DACA O INALTA SAU NU? Putin, mult, sa intre 31 , sa puna 32 sau 33.... asta deja e o discutie lunga si nuantata. Daca e normal sa hotarasca INAINTE de cumpararea unor gume noi si scumpe daca ramane asa sau vrea mai inalta...e o discutie simpla si nu cred ca am gresit.
Re: 4x4 pentru vinatoareMulțumesc tuturor pentru recomandări.
Chiar de câteva zile, ca un profan in off-road am început sa citesc pe forumurile de specialitate. Ce vorbesc oamenii serioși acolo trebuie sa recunosc ca mi sa părut limba "extraterestra". Exact asa! Înainte sa fac orice pas in modificarea mașinii am sa cer sfaturi de la personal specializat. Deși Jud Constanta pare light dpv al challenge-ului off-road, are si zone zone extrem de dificile - dealuri, râpe, mlaștini si zone nisipoase care necesita o pregătire serioasă a mașinii. Nu am fost împătimit de off-road si nici nu voi fi, pentru ca timpul nu îmi mai permite sa am prea multe hobby-uri, dar știu cum este sa fi limitat dpv al deplasării in teren ca vânător. Foarte urâta treaba. Buget momentan nu am sa fac din masina mea monster truck dar am sa o echipez pe etape. Dupa cum spunea si @soimu este extrem de important sa incep tunning-ul in ordinea corecta si pt asta am sa ma consult cu personal specializat. Numai bine va doresc. R93 .243W & .300WM
F3 20/76
Re: 4x4 pentru vinatoarevorbeste cu "consateanul" tau Adrian, are si o masina pregatita si o oarecare experienta in asta
Blaser R93 Professional 8x68S / .223 Remington
Beretta ES 100 12/76/76 Nissan Terrano R20 ZD30
Re: 4x4 pentru vinatoare
da, vorbeste cu Adi Matei o sa iti spuna el unde SA NU MERGI sa iti lucreze la masina, ca iti fura si filtrele si uleiul ce il duci tu de acasa si apoi iti ia manopera cum ca e schimbat si totul e OK asa se invata... intreband la altii sa nu repeti si tu toate greselile ca e tare scump
Re: 4x4 pentru vinatoareAm urmarit pe forumul 4x4 tunning-ul la masina lui Adi. Nu stiam ca a fost cu peripetii! R93 .243W & .300WM
F3 20/76
Re: 4x4 pentru vinatoaredar ai si aici pe forum unul din cei mai buni specialisti de modificari off road din tara
http://www.vinatorul.ro/public/forum/viewtopic.php?f=57&t=14398 Blaser R93 Professional 8x68S / .223 Remington
Beretta ES 100 12/76/76 Nissan Terrano R20 ZD30
Re: 4x4 pentru vinatoareMultumesc! Îi urmaresc de cand au facut primele postari aici pe forum.
R93 .243W & .300WM
F3 20/76
Re: 4x4 pentru vinatoareE foarte utila o masina 4x4 bine pregatita. Cand iti vine strainul la vanatoare si nu ai succes poti sa alergi cerbul pe camp cu masina pana prinzi o pozitie buna
In rest nu iti trebuie mare SF. Sa te duca la locul vanatorii si de acolo mai departe cu mergedesul ... apoi cu o pereche de cai (2 x 4x4) trasi porci la vale si gata.
Re: 4x4 pentru vinatoare
se vede clar la dumneavoastra o mare experienta in domeniu. Multumim de invataminte, o sa ne vindem toti masinile de teren si trecem pe Fiat si Audi...dupa buget.
Re: 4x4 pentru vinatoareFrumoasa masina,sa o stapanesti sanatos!
E o masina potenta chiar si standard si poti merge cu ea pe sosea sau pe camp in siguranta si confort. Are unele puncte slabe dar daca o inveti nu vei avea probleme...nu merge ciocanita la orice colt de strada,cauta un service care stie cu ce se mananca Land Rover si are tester dedicat (cu testere generaliste nu faci nici o branza)...in general problemele sunt generate de electronica masinii. Verifica cablajul de la injectoare,pe acolo se duce ulei in ECU,daca e cazul schimba-l,te va scuti de multe dureri de cap...verifica sistemul ACE (Active Cornering Enhancement) si sa nu pui alt ulei in el in afara de ce zice fabrica - daca sistemul lucreaza in parametri vei intra in curbe mai tare decat cu un turism. Motorul e un pompa-duza in 5 cilindri de conceptie LR si e de incredere daca il intretii bine (am colegi in club cu 3-4-500.000 km si merg de rup). Sistemul de control al tractiunii este foarte ok...al tau fiind face-lift sper sa aiba si diferentialul central blocabil in cutia de transfer,te-ar ajuta mult. Sa ai grija cu rotile,sa nu exagerezi cu marimea,nu e nevoie...LR-ul are obiceiul sa cam rupa diferentiale si planetare...dar o face pentru ca are reductii mari fata de japoneze si o talpa bagata in podea cand nu trebuie face mult mai mult deranj decat atunci cand ai reductii slabe...colegii cu D2 folosesc preponderent 245/75/16,e suficient...ia MT-uri daca o alergi pe campuri (BFG KM 2 sunt bune si foarte rezistente),AT-uri daca vrei si iarna pe asfalt cu gheata,fleoscaiala... Gasesti informatii multe si utile pe forumul 4x4 sau pe forumul nostru www.lroc.ro. Cel mai important lucru e sa nu dai masina pe mana unora care nu stiu Land Rover si nu au tester dedicat...multi dintre colegii cu D2 si-au luat tester...3-400 sute de lire te scutesc de multe batai de cap. PS Soimule,265/75/16 sunt acelasi lucru cu 235/85/16...sunt standard pentru Defender si difera cu aproximativ 3 milimetri pe diametru.
Înapoi la Off road si aventuri pe 2 sau 4 roti Cine este conectatUtilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator |
Publicitate
|