Totul despre vânătoare | Arme şi muniţii | Câini de vânătoare | Atlas cinegetic | La gura sobei | Reţete culinare vânătoreşti | Vânători din alte epoci |
Vanatorul alege!Moderatori: adrian_ppp, biriuck, Sly_Fox, CCM, von BRAUN, Mircea-B Re: Vanatorul alege!Eu vreau secretara personala daca o alegeti sefa pe Anca sau pe Korinna.
Re: Vanatorul alege!@Teharau- cum le spui tu......mai rar ! Big LIKE !!!!
Cu cat cunosc mai bine oamenii,cu atat imi iubesc mai mult cainii!
Re: Vanatorul alege!
Multumesc @adileafu! Stii ce ma bucura cand apar postari din astea, venite pe neasteptate? Ca lumea citeste! Ca exista feedback. Ca exista "dincolo de monitor"...
Re: Vanatorul alege!Am vorbit si eu cu Bill, cat ati impartit voi functiile. Sustin ce a zis si @teherau, cred ca legat de partea cu armele cam asta ar fi solutia.
Re: Vanatorul alege!EVRICA!!!
Re: Vanatorul alege!La primul salariu ma inscriu in ANDA. Daca un efect al acestui topic este intarirea acestor 2 organizatii cu noi membri atunci tot este bine. Trebuie sustinuti acei ce dau din coate pentru noi
![]()
Nu sunt nene bosumflat ![]() Corruptissima re publica plurimae leges
Re: Vanatorul alege!Dragi colegi, respecte pentru initiativa!Sigur ne vom aduna mult mai multi...
Re: Vanatorul alege!Am primit pe adresa redactiei acest text, anonim. Il aduc in atentia voastra pentru ca mi s-a parut interesant:
¨ DE CE NU MAI COTIZEAZĂ VÂNĂTORII? La această întrebare, pe care şi-o pun cu îngrijorare conducerile multor asociaţii actuale de vânători, se poate răspunde, la fel de concis, tot printr-o altă întrebare: De ce să mai cotizeze? Întrebarea se poate multiplica în multe alte şi alte „De ce?-uri”, justificate în totalitate sau în parte, după caz. De ce să mai cotizeze, de exemplu, dacă pe terenul atribuit grupei lor nu mai au ce vâna, iar pe terenurile altor grupe nu mai sunt acceptaţi ca invitaţi, fiindcă şi acestea se găsesc într-o situaţie similară? De ce să mai cotizeze dacă pe terenul atribuit grupei lor se perindă prin rotaţie, cu acordul populist al conducerii asociaţiei, alte grupe întregi de vânători favorizaţi, pe care nu-i interesează deloc ce lasă în urmă? De ce să mai cotizeze dacă pe terenul atribuit grupei lor nu mai au loc de vânători străini, de vânători „cu bani” şi de invitaţi speciali ai conducerii asociaţiei din care fac parte? De ce să mai cotizeze dacă terenul atribuit grupei lor este bântuit de „killeri” – din Bucureşti, Urlaţi, Constanţa şi de aiurea – care plătesc sume de bani „negociate” doar cu conducerea asociaţiei, pentru a împuşca fără reţinere şi la alegere, în zone special rezervate lor, tot ce mişcă şi s-ar cuveni de drept membrilor grupelor? De ce să mai cotizeze dacă pe fondul atribuit grupei lor se prind exagerat de mulţi iepuri vii pentru export, exclusiv în Italia, lăsându-se în urmă doar terenuri secătuite? De ce să mai cotizeze dacă conducerea asociaţiei le impune vânători necunoscuţi în grupă şi noi membri-vânători care nu şi-au făcut niciodată stagiatura împreună cu ei sau cu alţi vânători din asociaţie şi care le pun realmente în pericol integritatea corporală şi viaţa? De ce să mai cotizeze şi să susţină cu bani din propriu buzunar inactivitatea unor paznici de vânătoare, care nu răspund, în faţa nimănui, de neîndeplinirea obligaţiilor contractelor de gestionare şi, pe deasupra, se cred şi se comportă ca stăpâni absoluţi ai fondurilor pe care-l au în pază? De ce să mai cotizeze şi să susţină cu bani din propriul buzunar, preocupările unor secretari de cluburi ori directori sau preşedinţi de asociaţii, care consideră cluburile sau asociaţia, după caz, doar simple anexe ale activităţilor lor în interes personal? De ce să mai cotizeze dacă şi alţi angajaţi retribuiţi din banii vânătorilor îşi urmăresc prioritar interesele personale, nesocotind sfidător drepturile vânătorilor plătitori? De ce să mai cotizeze şi să susţină cu bani personali ştate de personal nejustificat de umflate, cu ingineri, secretari de cluburi, contabile ajutor şi secretare de directori, precum şi salarii exagerat de mari ale unora dintre angajaţi, cumulate uneori cu pensii de vârstă şi pensii nemeritate de revoluţionari, fără nici un fel de eficienţă economică şi profesională pentru vânători şi asociaţia lor? De ce să mai contribuie cu bani personali la acumulările de patrimoniu ale asociaţiei, de care beneficiază în principal conducătorii acesteia şi unii dintre prea puţinii aleşi în consiliul de conducere al asociaţiei, pentru a le decide soarta, fără a-i întreba sau a le lua propriile opţiuni în considerare? De ce să mai cotizeze dacă dreptul de reciprocitate nu le este respectat în rarele ocazii când doresc să vâneze ca invitaţi, cu respectarea regulilor locale, pe alte fonduri cinegetice din propria asociaţie sau din cadrul altor asociaţii afiliate la AGVPS? De ce să mai cotizeze dacă nu-i întreabă nimeni pe invitaţii speciali ai conducerii asociaţiei despre carnetul de membru vânător la o asociaţie afiliată şi de asigurarea pentru accidente de vânătoare? De ce să mai cotizeze dacă nu le sunt ascultate păsurile, în principal cele legate de cuantumul cotizaţiei, vânatul atribuit şi prăbuşirea posibilităţilor de practicare a vânătorii, de către conducerea a asociaţiei, clubului şi/sau grupei lor? De ce să mai cotizeze dacă sunt bruftuluiţi, pedepsiţi, daţi afară din birouri şi chiar excluşi din propria asociaţie atunci când îndrăznesc să-şi exprime deschis punctele de vedere şi să întrebe: de ce? Crearea prin lege a posibilităţii de existenţă a vânătorilor în afara asociaţiilor vânătoreşti a apărut, desigur, şi ca o reacţie indirectă pentru lipsa de răspunsuri credibile la întrebări de genul celor de mai sus! De ce să nu se pună şi astfel problema refuzului de plată a cotizaţiilor de către proprii membri? Într-o democraţie autentică, conducătorii structurilor non-guvernamentale, inclusiv cei „executivi”, sunt aleşi, nicidecum inamovibili. Iar cei aleşi sunt constrânşi, prin statut şi moral, să lucreze în interesul maselor de vânători-votanţi, ale căror deziderate trebuie să le îndeplinească cinstit, pentru că altfel nu vor mai fi niciodată realeşi. Nu este însă cazul inamovibililor conducători executivi şi angajaţi ai asociaţiilor vânătoreşti. Mai ales a celor pensionaţi, care încă ocupă astfel de funcţii fără a le mai păsa de ceva, obişnuiţi deja cu gândul plecării tardive, de la serviciu direct la groapă. ¨
Re: Vanatorul alege!Domnul @ANONIMUS -din partea mea- jos palaria pana la podea !
Re: Vanatorul alege!Da.......se strange latul......avem si imnul...."desteapta te romane".......
de ce anonima?
Re: Vanatorul alege!Cunoate foarte bine sistemul, probabil ca e undeva la varf si turbeaza ca nu poate schimba nimic.
Descrie foarte bine situatia -asa nu se face. Multe din spusele lui trebuiesc luate paragraf cu paragraf si bagate in lista de revendicari compilata de @Teharau.
Re: Vanatorul alege!Supararile lui sunt, cele mai multe, la nivel de organizatie. Nu poate fi vorba de adaugat la lista de revendicari legislative... Solutia la nivel local este sa discute cu colegii de grupa, apoi cu cei din alte grupe, etc
Nici eu nu sustin "anonimele", ori spui verde-n fata ori te duci la bucatarie la o barfa cu gagicile. Drept e ca si un nickname ca "biriuck" nu da multe la iveala despre mine, cine da google afla doar ca e o povestire de Ivan Turgheniev intitulata asa ![]() Corruptissima re publica plurimae leges
Re: Vanatorul alege!Am fost avertizat de @Alin3006 sa citesc. Am citit si am raspuns instantaneu cu telu. Apoi am apasat din greseala nustiuce si s-a dus draq postarea.
L-am sunat din nou pe Alin pentru a-l intrebat daca nu a scris el totul... Intamplarea face ca ieri seara sa vorbim fix pe aceasta tema (dar fix!!!), el din postura acuzatorului iar eu facand pe avocatul diavolului... Nestiind eu nici un interlocutor capabil sa manevreze verbul cu aceasta precizie, il sun inapoi: - Ba, tu ai scris? - Nu! Acu' nu-i nici un secret ca intre noi e o prietenie d'aia care nu are impanata nici o forma de profit, asa ca nu am pus la tagada raspunsul. Sa ma explic de ce il suspectai: Anonimus e din zona mea. Patarlagele. Da' nu-i cunoscut de-al meu ca stiu cum ar scrie. Anonimus scrie argumentat. Logic. E din sistem si in confilct cu acesta. Are dreptate. Dar o face tardiv. Seamana cu un cant de lebada... Tare mi-as dori sa pot dialoga cu Anonimus! Cu siguranta ar avea multe de spus iar eu de retransmis... PS. Pana atunci, stau si beau un pahar de vin in cinstea unui vechi vanator pe care mi-l amintesc, copil fiind: avea niste mustati lungi...
Re: Vanatorul alege!Ha. Imi place pentru cine inchini paharul.
Cam intra totusi multe din spusele lui Anonimus la revendicari. De ex. - definitia legala a paznicului de vanatoare, atributii, indatoriri, sfera de putere, etc. Tocmai pentru ca aceasta definire este cam vaga si inadecvata timpului actual, fiind creata de minti interesate, paznicul de vanatoare poate functiona aiurea.Una din marile probleme este dreptul lui de control si modul in care poate apara terenul si se poate apara de braconieri. Daca legal este asimilat cu un fel de observator impotent si prost platit, rezultatele vor fi pe masura. Alt exemplu - statutul de invitat. Daca in legea vanatorii nu se precizeaza clar despre cum se procedeaza cand vanatorul vaneaza pe alt fond decat cel pt. care plateste cotizatie( sau nu plateste ca e mercenar independent) se ajunge sigur la abuz. Si aici normal ca lucrurile trebuie sa ramana cat mai neclare, ca sa poata face fiecare stapan cum il taie capul ca sa profite. Daca luam in discutie doar punctul asta cu statutul de invitat, putem discuta pana la loc comanda. In ceea ce ma priveste este o problema foarte interesanta, pentru ca de cand am ajuns in postura de invitat la AJVPS, in fiecare loc unde merg sunt alte asa zise dispozitii, de nu mai stiu la ce sa ma astept. Si la fel pot fi discutii tari , aproape cu fiecare paragraf a lui Anonimus.
Re: Vanatorul alege!Io v-am tot zis ca nu-i buna bautura.
Ati vazut, ne-am apucat de baut si gata-i cu topicul asta, era interesant, ca poate faceam ceva, nu doar teoretizam.
Re: Vanatorul alege!
Dreptate ai! Continuarea aici o vad asa: -La legislatie am facut topicuri separate pe 295 / 407 / statut AGVPS / Cod penal. Acolo se poate continua discutia punctual. Eventual mai facem topicuri clare pe alte legi care sunt utile noua. Am copiat deja cerintele rezultate de aici la 407. O sa le mut si pe cele de la 295. -Ar mai ramane in acest caz discutiile pe tema organizarii. Ca o concluzie preliminara, se pare ca ANDA ar fi o solutie. Asa ca o sa iau legatura cu @Bill sa il rog sa posteze (sau sa imi transmita) statutul, conditiile, formularul de inscriere, etc., in ANDA, astfel incat cei interesati sa se poata inscrie. Deocamdata @Bill este prins intr-o discutie pe 295. Adica chiar fac ceva oamenii aia. Discutia dureaza vreo cateva zile, asa ca mai pe la sfarsitul saptamanii o sa il caut. Cei care au legaturi mai stranse cu decizionalii din ADNA, sunt rugati sa posteze toate acestea inaintea mea. -Daca postam si asta, aici ar mai ramane loc de discutii pe teme "alte forme de organizare", "alte doleante", persoane potrivite pentru a sustine demersul "X". Asa vad eu lucrurile. Cine are alta parere, s-o expuna! Ce ma intriga un pic e ca cei care au ca mijloc de existenta cinegetica, silvicultura, etc., si cei ce detin fonduri de vanatoare, se agita mai putin ca noi. De fapt, ei ar trebui sa fie motorul discutiilor iar noi sa ne dam cu parerea. Asta inseamna ori ca suntem de neluat in seama, ori ca e "fiecare pe turta lui"...
Re: Vanatorul alege!Recunosc,(dar nu consimt
![]() Statut ANDA ASOCIAŢIA NAŢIONALĂ A DEŢINĂTORILOR DE ARME DIN ROMÂNIA Cap. I. Dispoziţii Generale Art.1 Asociaţia A.N.D.A. din România este o organizaţie de persoane fizice şi juridice, neguvernamentală, cu caracter autonom şi apolitic şi are personalitate juridică. Art.2 Asociaţia A.N.D.A. este organizată şi funcţionează pe baza prezentului Statut. Art.3 Asociaţia A.N.D.A. este constituită pe durată nelimitată şi are sediul în Oradea. Cap.II. Scopul şi obiectivele Art.4 Asociaţia A.N.D.A. din România are ca scop militarea pentru asigurarea drepturilor fundamentale ale omului, inclusiv dreptul la apărare individuală şi a proprietăţii private, reprezintă interesele deţinătorilor legali de arme, a colecţionarilor, a utilizatorilor de arme, a practicanţilor disciplinelor de tir, a persoanelor ce efectuează operaţiuni cu arme şi muniţii şi susţine dreptul cetăţenilor de a deţine şi folosi arme. Art.5 Asociaţia A.N.D.A. din România are urmatoarele obiective: a) adoptarea unui cod de conduită etică şi morală a membrilor A.N.D.A.; b) propunerea unor iniţiative legislative pentru completarea, modificarea şi/sau abrogarea unor acte normative privitoare la dreptul cetăţeanului de a deţine şi folosi arme de foc, astfel cum acesta este prevăzut în legislaţia altor state; armonizarea reală a legislaţiei din România cu legislaţia statelor ţărilor din CE; elaborarea unor legi decente, logice, clare, nediscriminative în conformitate cu prevederile Constituţiei României şi a drepturilor omului; c) formarea unei atitudini active a cetăţeanului faţă de actele antisociale săvârşite prin violenţă; d) mijlocirea contactului dintre cetăţean şi instituţiile statului cu atribuţii în asigurarea liniştii şi ordinii publice; e) colaborarea cu instituţiile abilitate ale statului în vederea depistării armelor deţinute ilegal; f) sprijinirea persoanelor ce doresc să devină posesori legali şi colectionari de arme şi muniţii prin organizarea de cursuri teoretice şi practice de mânuire a armelor; g) asigurarea de consultanţă juridică membrilor A.N.D.A., precum şi persoanelor care în exercitarea atribuţiunilor de serviciu sunt autorizate să deţină şi să utilizeze arme de foc; h) organizarea de simpozioane şi conferinţe pe teme specifice activităţii asociaţiei; organizarea de activităţi culturale, spectacole, demonstraţii, etc. i) editarea buletinului informativ al asociaţiei; j) sprijinirea activitatii sportive – tir de masă şi de performanţă prin organizarea de competiţii, sponsorizări, infiinţarea de cluburi şi asociaţii sportive de tir, introducerea de noi probe de tir: tir IPSC, tir dinamic, tir cu arme cu pulbere neagră şi a altor discipline mai puţin cunoscute în România; k) sprijinirea activităţii de vânatoare ca mijloc de protecţie a vânatului, de protejare şi conservare a zonelor sălbatice şi a rezervaţiilor naturale; l) asigurarea suportului legal pentru desfăşurarea activităţii colecţionarilor de arme şi muniţie, sprijinirea acestora prin consultanţă, surse de documentare, expertize, studii, publicitate, restaurări de arme, organizarea de expoziţii, înfiinţarea unei biblioteci de specialitate; m) desăşurarea de activităţi comerciale, productive şi didactice legate de domeniul de activitate, editarea de reviste şi cărţi de specialitate înfiinţarea editurii ANDA; amenajarea de poligoane de tir pentru sport, agrement, antrenament, pregătire, instruire; înfiinţarea de ateliere de reparaţii şi restaurări de arme şi alte operaţiuni cu arme şi muniţie; alte activităţi comerciale şi productive, în scopul realizării de venituri pentru buna desfăşurare a activităţii asociaţiei; n) stabilirea de relaţii cu instituţii de stat guvernamentale şi neguvernamentale de interes din ţară sau organizaţii similare din străinătate, organisme şi organizaţii internaţionale. Cap.III. Membrii asociaţiei. Drepturi şi îndatoriri. Art.6 Pot deveni membrii ai A.N.D.A.persoane fizice majore şi personae juridice, cetăţeni români şi străini care acceptă prevederile prezentului statut şi semnează declaraţia de adeziune. Persoanele minore pot deveni membrii simpatizanţi, neavând drept de vot. Art.7 Pot fi membrii onorifici personalităţi publice care sprijină efectiv şi sistematic activitatea asociaţiei precum şi alte persone care care prin activitatea şi conduita lor dovedesc că împărtăşesc principiile şi ideile pentru care asociaţia militează. Titlul de membru onorific se acordă sau se retrage de către consiliul director la propunerea a cel puţin doi membrii. Art.8 Nu pot deveni membrii ai asociaţiei: - persoane care au savârşit infracţiuni cu arme de foc sau orice altă infracţiune pentru care au primit pedeapsă privativă de libertate; - persoane care prezintă pericol social, pentru ordinea publică, siguranţa statului sau pentru viaţa şi integritatea corporală a cetăţenilor; - persoane care fac parte din asociaţii, organizaţii sau grupuri ce desfăşoară activităţi ilegale. Art.9 Calitatea de membru se conferă de către Consiliul Director al asociatiei pe baza unei cereri a solicitantului şi a unei recomandări venite din partea a cel puţin unui membru al asociaţiei. Art.10 Calitatea de membru onorific se conferă de către Consiliul Director, pe baza unei propuneri venite din partea a cel puţin doi membrii ai asociaţiei şi a acceptării acesteia de către persoana nominalizată şi de către Adunarea Generală a asociaţiei. Art.11 Membrii A.N.D.A. au dreptul: - să participe la Adunările Generale ale Asociaţiei, să puna în discuţie şi să ia parte la dezbaterea problemelor care intereseaza domeniul sau bunul mers al asociaţiei; - să aleagă şi să fie ales în organele de conducere ale asociaţiei; - să sesizeze asociaţia despre problemele care privesc scopul şi obiectivele acesteia; - să participe la activităţile desfăşurate de către asociaţie; să primească remunerare, în condiţiile legii şi în limita posibilităţilor, pentru activităţile desfăşurate pentru atingerea scopului şi obiectivelor asociaţiei; - să beneficieze de sprijinul asociaţiei în problemele juridice legate de domeniul ei de activitate; - sa facă propuneri pentru primirea de noi membrii şi membrii onorifici. - să beneficieze de toate facilităţile şi drepturile oferite de lege membrilor unei asociaţii a deţinătorilor de arme. - să beneficieze de facilităţile, gratuităţile, reducerile de taxe stabilite pentru serviciile oferite de asociaţie sau pentru participarea la activităţile organizate de aceasta. Art.12 Membrii A.N.D.A. au urmatoarele îndatoriri: - să respecte prevederile prezentului statut şi hotărârile organelor de conducere ale asociaţiei şi să dea tot sprijinul pentru îndeplinirea obiectivelor asociaţiei; - să respecte normele Codului de Conduită Etică şi Morală adoptat de Adunarea Generală a asociaţiei; - să nu desfăşoare în cadrul asociaţiei sau cu ocazia manifestărilor organizate, activităti de propagandă politică; - să achite la termen cotizaţia de membru stabilită de către Adunarea Generală. Art.13 Pierderea calităţii de membru se hotărăste de către Consiliul Director în următoarele cazuri: - încetarea existenţei persoanei juridice; - renunţare la calitatea de membru; - condamnarea penală; - nerespectarea prevederilor Codului de Conduită Etică şi Morală; - abuzarea de calitatea de membru pentru obţinerea altor avantaje în afara celor oferite de lege; - nerespectarea prevederilor prezentului statut. Cap.IV. Organele de conducere ale asociaţiei Art.14 Organele de conducere ale asociaţiei sunt: a) Adunarea Generală a membrilor asociaţiei; b) Consiliul Director; c) Preşedintele asociaţiei. Art.15 Organele de conducere în întregul lor şi fiecare din membrii acestora răspund de activitatea organului respectiv în faţa Adunării Generale. A. Adunarea Generală a membrilor asociaţiei Art.16 Adunarea Generală se întruneste în sesiune ordinară, respectiv extraordinaă după cum urmează: - în sesiune ordinară, anual, convocată de către Consiliul Director; - în sesiune extraordinară la propunerea Consiliului Director, ori de câte ori trebuie rezolvate probleme importante de competenţa Adunării Generale şi care nu suferă amânare. Art.17 Convocarea Adunării Generale se face de către Consiliul Director cu cel puţin 15 zile inainte de data desfăşuării adunării. În convocare vor fi precizate ziua, ora şi locul unde se desfăsoară adunarea precum şi ordinea de zi. De comun acord cu membrii, adunarea generală se poate desfăşura prin corespondenţă. Convocarea adunărilor extraordinare se va face la iniţiativa Consiliului Director sau la propunerea unei treimi din membrii asociaţiei. Art.18 Hotărârile Adunării Generale se iau cu votul a cel puţin jumatate plus unu din numărul voturilor. Fiecare membru are dreptul la un singur vot. Delegaţii filialelor pot fi mandataţi să reprezinte interesele mai multor membrii. Dezbaterile şi hotărârile adoptate se consemnează într-un registru de un secretar desemnat de către preşedintele asociaţiei sau în absenţa acestuia de către Consiliul Director. Art.19 Adunarea Generala are urmatoarele atributii: - dezbate probleme de interes general şi actual al asociaţiei; - aprobă raportul de activitate al consiliului director; - aprobă bilanţul contabil şi bugetul de venituri şi cheltuieli al asociaţiei la propunerea Consiliului Director; - stabileşte obiectivele generale ale activităţii asociaţiei până la următoarea adunare generală sau pe termen mai lung; - alege preşedintele asociaţiei; - alege consiliul director; - aprobă şi modifică statutul; - alege comisia de cenzori şi aprobă raportul acesteia; - deliberează şi hotărăşte în privinţa oricăror alte chestiuni care intră în competenţa sa. Art.20 Procesele verbale de şedinţă vor fi accesibile oricărui membru. Art.21 Votul în adunarea generală este deschis B. Consiliul Director al asociaţiei Art.22 Consiliul Director reprezintă organul executiv al asociaţiei şi este ales de către adunarea generală. Structura şi numărul membrilor sunt stabilite de către adunarea generală în funcţie de necesităţile activităţilor la nivel general sau la nivel de filiale. Art.23 Consiliul Director este format din: preşedinte, secretar şi directorul de programe; Art.24 Preşedintele coordonează activitatea consiliului director al A.N.D.A. Art.25 Consiliul director are urmatoarele atribuţii: - stabilirea de relaţii de colaborare cu organele de stat cu atribuţiuni în apărarea ordinei publice; - activităţi de publicitate şi popularizare a activităţii asociaţiei; - editarea buletinului informativ; - ţine evidenţa membrilor asociaţiei; - întocmeşte şi eliberează legitimaţiile membrilor; - ţine evidenţa plătii cotizaţiilor de membru; - ţine evidenţa personalului angajat şi întocmeşte documentaţia specifică; - asistă din punct de vedere juridic întreaga activitate a asociaţiei ; - monitorizează legislaţia care priveşte domeniul de activitate al asociaţiei; - informează membrii asociaţiei în legatură cu toate actele normative legate de domeniul de activitate; - supravegheaza respectarea Codului de Conduită Etică şi morală de către membrii asociaţiei; - propune cererile de admitere în asociaţie precum şi măsurile în cazurile de încalcare a regulamentelor asociaţiei; - elaborează un proiect de buget şi stabileşte cuantumul cotizaţiilor şi taxei de înscriere; - ţine evidenţa strictă a cheltuielilor înregistrate în Asociaţie în desfăşurarea programelor sau proiectelor în care aceasta este implicată; - redactează raporturi periodice, ce vor fi prezentate în cadrul Adunării Generale, asupra modului în care sunt reinvestite veniturile asociaţiei; - se implică în gasirea de sponsori şi elaborarea de contracte în care asociaţia este parteneră; - administrează finanţele asociaţiei; - intocmeşte anual un raport de activitate pe care îl supune analizei Comisiei de Cenzori; - conduce şi coordonează activităţi comerciale, productive, prestări servicii, pentru obţinerea de venituri; - realizează legături cu secţiile de tir ale cluburilor şi asociaţiilor sportive precum şi cu Federatia Romană de Tir sau alte federaţii; - organizează competiţii de tir de masă şi de performanţă cu arme de foc, arcuri, arbalete, etc. - aprobă sponsorizarea competiţiilor; - stabileşte relaţiile de colaborare între ANDA şi asociaţiile de vânătoare; - organizează activităţi de agrement; - organizeaza cursuri de iniţiere şi pregătire în utilizarea armelor . - realizează o evidenţă a colecţionarilor din ţară; - mijloceşte relaţii între colecţionari; - sprijină activitatea colecţionarilor de arme şi obiecte cu caracter militar prin acordarea suportului legal activităţii lor; - organizarea de expoziţii care să reunească un număr cât mai mare de colecţionari; - infiinţarea unei biblioteci de specialitate; - consultanţa de specialitate prin specialişti din ţară şi din străinătate; - activităţi de popularizare; - stabilirea de relaţii cu muzee şi asociaţii similare din ţară şi străinătate; - editarea buletinului informativ al colecţionarilor periodic, editarea de pliante, afişe, albume. - decide schimbarea sediului. Art.26 Consiliul Director îsi rezervă dreptul de a propune schimbări în structura de administraţie. Art.27 Consiliul director poate aproba înfiinţarea de echipe de lucru în funcţie de nevoile asociaţiei. Deasemenea are drept de control asupra activităţii filialelor pentru care poate desemna echipe de control. Art.28 Consiliul Director pregăteşte Adunările Generale, ordinare şi extraordinare şi se îngrijeşte de buna lor desfăşurare. Art.29 Consiliul Director este direct răspunzător pentru întreaga activitate în faţa Adunării Generale. Art.30 Fiecare membru al Consiliului Director este individual responsabil pentru actele şi faptele sale în cazul încălcarii legislaţiei sau dispoziţiilor primite. C. Preşedintele asociatiei Art.31 Atribuţiunile preşedintelui - asigură conducerea curentă a ANDA între şedinţele Consiliului Director. - urmareşte realizarea programului anual de activitate şi a bugetului de venituri şi cheltuieli; - asigură legături cu organisme, asociaţii, institute şi agenţi economici interesaţi din ţară şi străinătate; - reprezintă şi angajează Asociaţia în relaţiile cu terţi, în limitele competenţelor conferite de statutul asociaţiei; - întocmeşte schemele de organizare, statul de funcţii şi salarizare; - primeşte, analizează şi rezolvă reclamaţiile cu privire la prestaţiile persoanelor angajate în activităţi; - angajează şi concediază personalul propriu, în condiţiile prevăzute de lege; - supraveghează funcţionarea programelor iniţiate de asociaţie precum şi respectarea angajamentelor contractuale ale asociaţiei; - întocmeşte anual un raport de activitate pe care îl supune analizei Comisiei de Cenzori. Art.32 Preşedintele Asociaţiei este ales de către Adunarea Generală pe o perioadă de doi ani prin votul majorităţii membrilor. Art.33 Preşedintele are drept de reprezentare a asociaţiei în relaţiile cu autorităţile, cu parteneri din ţară şi străinatăte şi cu persoane fizice. Deasemenea aceste atribuţiuni pot fi transferate şi în sarcina altor persoane delegate. D. Comisia de cenzori Art.34 Reprezinta organul cu drept de control al activitaţii asociaţiei şi a filialelor acesteia şi este alcătuit din trei membrii. Art.35 Comisia de Cenzori se intruneste o data pe an, prin decizia Adunării Generale a asociaţiei. Pentru activitatea lor, cenzorii răspund numai faţă de Adunarea Generală a asociaţiei şi sunt independenţi în exercitarea atribuţiunilor ce le revin în conformitate cu prezentul statut. Art.36 Comisia de Cenzori analizează, timp de maxim o lună, rapoartele de activitate ale membrilor Consiliului Director, precum şi orice alte documente consideră de cuviinţa pentru a avea o imagine clara asupra activităţilor asociaţiei. Art.37 Comisia de Cenzori elaborează, pe baza documentelor prevăzute la articolul anterior, un proces verbal privind activitatea asociaţiei. Art.38 Comisia de Cenzori prezintă procesul verbal privind activitatea ANDA în prima întilnire ordinară a Adunării Generale, ulterioară elaborării procesului verbal. Art.39 Pentru activitatea depusă, membrii comisiei de cenzori precum şi celelalte persoane implicate în actul de conducere, au dreptul, în condiţiile legii şi în limita posibilităţilor asociaţiei să fie remuneraţi. Cap. V. Patrimoniul Art.40 Patrimoniul asociaţiei şi al filialelor se constituie, în condiţiile legii, din donaţii, subvenţii, sponsorizări, bunuri mobile şi imobile, fonduri obţinute din ţară şi din străinătate în lei şi valută, de la persoane fizice şi juridice, din activităţi proprii şi din orice mijloace prevăzute de lege. Art.41 Mijloacele materiale ale asociaţiei şi filialelor sunt constituite din: - subvenţii şi sponsorizări constînd din mijloace financiare sau bunuri materiale acordate de membrii sustinatori sau orice persoană fizica sau juridică, instituţie de stat sau particulară din tară şi străinătate; - contravaloarea serviciilor, studiilor, cursurilor, taxelor de participare la manifestări în spiritul scopului şi obiectivelor asociaţiei sau în general, oricăror acţiuni organizate; - cotizaţiile membrilor; - taxele de aderare la asociaţie; - activităţi comerciale, didactice sau productive desfăşurate de asociaţie. Veniturile obţinute se folosesc conform legii, exclusiv în vederea realizarii scopurilor prevăzute în Cap.II a prezentului statut. Art.42 Gestiunea mijloacelor materiale se realizează de către personal calificat şi este supusă controlului Comisiei de Cenzori. Art.43 Asociaţia şi filialele, pot deschide conturi la orice bancă din România, cu respectarea legislaţiei în vigoare. Operaţiunile financiare ale asociaţiei se vor putea efectua cu semnatura preşedintelui asociaţiei, sau a altei persoane desemnate de preşedinte, în mod expres, cu specimen de semnătură. Cap.VI. Alegerea organelor de conducere Art.44 Presedintele Asociaţiei şi membrii consiliului director sunt aleşi de către Adunarea Generală cu majoritate simplă a voturilor. Art.45 Comisia de cenzori este desemnată în condiţiile prezentului statut de către Adunarea Generală cu majoritate simpla a voturilor. Cap.VII. Afilierea şi filialele Art.46 Asociaţia are dreptul sa se afilieze sau să devină membru al altor organizaţii interne sau internaţionale. Decizia de afiliere este luată de Consiliului Director. Art.47 Consiliul director poate decide înfiinţarea de filiale în alte localităti din ţară. Filialele sunt subordonate A.N.D.A., vor avea statut juridic propriu şi vor funcţiona pe baza unui statut propriu, redactat în conformitate cu statutul A.N.D.A., cu organe de conducere proprii, legitimaţii şi ştampilă proprii cu specificaţia denumirii filialei, buget propriu şi îşi vor asuma responsabilitatea în faţa legii prin organele de conducere pentru toate activităţile şi deciziile proprii. Art.48 Filialele vor vărsa lunar la bugetul A.N.D.A. contribuţia în procent de 20% din veniturile realizate din taxele de aderare (înscriere) şi cotozaţii, şi anual 5% din profitul realizat din celelalte activităţi. Art.49 Filialele constituite conform Ordonanţei Nr. 26/2000 sunt entităţií cu personalitate juridică dobândită de la data înscrierii în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor. Pot încheia în nume propriu acte juridice de administrare şi conservare, în condiíile stabilite de asociaţie. Deasemenea pot încheia acte de dispoziţie în numele şi pe seama asociaţiei, numai pe baza hotărârii prealabile a consiliului director al asociaţiei. Art.50 Filialele pot desfăşura în nume propriu orice fel de activităţi conform obiectivelor prezentului statut cu excepţia celor prevăzute la art. 5 lit. a, b şi n, acestea din urmă putând fi efectuate numai cu acordul consiliului director al asociaţiei. Art.51 Competenţele filialelor: - primirea de noi membrii; - alegerea organelor proprii de conducere (preşedinte, consiliul director, comisie de cenzori), conform statutului asociaţiei; - face propuneri şi supune aprobării consiliului director al asociaţiei activităţile prevăzute la art. 5 lit. a, b şi n; - desemnează delegaţi pentru adunarea generală a asociaţiei; - hotărăşte prin consiliul director al asociaţiei sancţiunile pentru cazurile de abateri de la prevederile statutului şi a codului de conduită etica si morală; - organizează şi conduce toate activităţile pe care le poate desfăşura conform prezentului statut în conformitate cu legile; - administrează veniturile proprii conform statutului asociaţiei şi a necesităţilor filialei; - angajează personal şi îl retribuie conform legii şi după posibilităţile financiare; - trimite lunar asociaţiei un tabel nominal cu noii membrii admişi, iar după fiecare adunare generală o copie a procesului verbal al adunării generale cuprinzând ordinea de zi, raport de activitate, raportul comisiei de cenzori, propunerile şi deciziile luate de adunarea generală; - virează la bugetul asociaţiei sumele prevăzute la art.48 din prezentul statut. Cap.VIII. Insigna, emblema, ştampila şi legitimaţia Art.52 ANDA, are insignă, emblemă, stampilă şi legitimaţie proprie, propuse de Consiliul Director. Cap.X. Dispoziţii comune şi finale Art. 53 Orice act emis de către ANDA este considerat oficial dacă este ştampilat şi semnat de către preşedintele asociaţiei, sau de către unul din membrii consiliului director, ori de către o persoană mandatată prin delegaţie. Art. 54 Dizolvarea sau lichidarea ANDA se poate hotărâ numai de către Adunarea Generală la propunerea Consiliului Director. Muget,deci exist !
Re: Vanatorul alege!Deschid o lista pentru cei care vor sa se alature (intr-o perioada decenta , sa zicem 30 de zile ) demersului de inscriere in ANDA.Copy/paste fiecare...si asa vedem si cum stam la capitolul praftica..
1@acsph Muget,deci exist !
Re: Vanatorul alege!@acsph
"Recunosc,(dar nu consimt ![]() Nu abandoneaza nimeni, nimic. Stai sa vedem ce-i cu statulul asta si daca ne pliem pe el. Si, asa cum ziceai, sa vedem si numarul celor care il agreaza ca forma reprezentativa a cerintelor lor. Merci pentru promta reactie. Acum am vazut si eu ca oamenii au site si statutul e rubrica distincta a lui ![]() O sa citesc si o sa reflectez in scris. Sper ca si ceilalti (forumisti) sa o faceti, asa o sa reactionam mai ![]() ![]() ![]()
Re: Vanatorul alege!
2. Biriuck Corruptissima re publica plurimae leges
Re: Vanatorul alege!Eu sunt membru ANDA.
Nu exista nici un impediment ca eu sunt timisoarean si ANDA este la Oradea. Asta este valabil pentru oricine, din orice parte a tarii.Cotizatia o platesc prin banca, pe un numar de cont. Cei care sunt aproape de capitala il pot ajuta pe dl.Stancu, el merge des la Bucuresti in legatura cu proiectele de lege, cred ca si acum este acolo sau se pregateste sa mearga. Bravo Ionut, vad ca esti om de actiune.
Re: Vanatorul alege!Pana una alta, care aveti cont pe facebook https://www.facebook.com/asociatiearme. Dati like si le cresteti popularitatea.
Se pare ca eu sunt nr 3 pe lista de inscrieri!
Re: Vanatorul alege!Art.5
Asociaţia A.N.D.A. din România are urmatoarele obiective: ... k) sprijinirea activităţii de vânatoare ca mijloc de protecţie a vânatului, de protejare şi conservare a zonelor sălbatice şi a rezervaţiilor naturale; ... Art.25 Consiliul director are urmatoarele atribuţii: ... - stabileşte relaţiile de colaborare între ANDA şi asociaţiile de vânătoare; In conformitate cu cele de de mai sus, Statutul ANDA este compatibil cu calitatea de Vanator. Ceva dificultati putem avea de aici: Art.9 Calitatea de membru se conferă de către Consiliul Director al asociatiei pe baza unei cereri a solicitantului şi a unei recomandări venite din partea a cel puţin unui membru al asociaţiei. Deocamdata nu stiu cine ar putea sa imi ofere o astfel de recomandare. ![]() Daca o obtin, pot fi socotit N°4 ![]()
Re: Vanatorul alege!L-am sunat pe @Bill in legatura cu recomandarea. Mi-a confirmat ca o sa se gaseasca solutii.
Cu aceasta ocazie acesta mi-a confirmat faptul ca a utilizat lista cu doleantele noastre din acest topic (pe care am copiat-o la Legislatie - Propunere modificare lg295. si pe care va invit sa o continuam acolo),in discutia avuta in privinta modificarii lg.295, purtata astazi. Sper ca acesta sa aiba timpul si placerea de a ne da detalii. Daca considera ca e oportun... Tocmai de aceeia nu intru in amanunte. Tehnicile negocierii sunt diverse. Cateodata se impune discretia. Subliniez insa ca scepticii nu au dreptate si ca nu e timp pierdut sa cerem ceva. Bineinteles ca nu credem ca o sa se produca minuni, dar daca ceri ceva, o faci just si argumentat, ai sansa sa si obtii. Daca taci... Deci chiar se intampla lucruri!
Re: Vanatorul alege!
Salut, Teharau explicatia este foarte simpla : cascavalul a fost impartit si pana in 2019 se stie ca nu se mai poate face aproape nimic. Deci teoretic fondurile de vanatoare au fost impartite in 2009 dar practic si in 2013 s-au mai licitat cel putin 14 fonduri de vanatoare in Romania . Atribuirea fondurilor de vanatoare se face pe 10 ani, oamenii au "varsat icrele" si acum ii doare exact la basca de ANCA sau de alte comisii si comitzii. Sigur ca nu toti detinatorii de fonduri de vanatoare sunt dezinteresati 100 % de ce vor lasa in urma lor. Posibil sa existe un procent important de vanatori adevarati care respecta legea vanatorii si "legile nescrise" ale Codului de Etica Vanatoreasca dar marea majoritate a Gesionarilor de Fonduri se preocupa in primul rand de Codul Etic fata de propriul BUZUNAR. Stiti la cat s-a ajuns sa se liciteze anual pentru un fond de vanatoare care are aproximativ 10.000 Ha ? Va rog sa nu-mi raspundeti ca depinde de ce animale populeaza fondul pentru ca in Romania mistretul si capriorul sunt la putere si asta cat or sa mai fie pentru ca . . . Deci sa va comunic eu valorile si apoi sa va ganditi voi singuri din punct de vedere ECONOMIC cum se justifica plata an de an pe o perioada de 10 ani a unor sume de pana la 12.000 - 16.000 EURO. Si va reamintesc ca norma de "populare " cu vanatori este 1 vanator la 150 Ha adica 100 vanatori la 15.000Ha . Deci teharau , eu cred ca astepti in zadar persoane din categoria nominalizata de tine. Ei acum fac gropi pe fond ca sa gaseasca comorile cu care sa plateasca taxele anuale. Ca si colegul @acsph regret si eu ca s-a abandonat sindicatul si pentru ca eu am un "ghioc" in care ghicesc din cand in cand sunt convins ca la un moment dat o sa se ajunga tot acolo Respect Razvan Razvan
Re: Vanatorul alege!@blackcrotal stiu eu un fond de 13000 pentru care s-a licitat la 32.000 euro
![]() Motivarea celor implicati deja activ in asociatiile de vanatoare este mai greoaie din cauza mai multor impedimente (neincredere in straini, costuri etc). Drept este ca nu foarte multi posteaza pe forum, insa foarte multi intra si citesc, daca se uita careva numai la utilizatorii inregistrati si vede ca de la multi abia aude cate un noroc, la multi ani. Oamenii citesc si asta este foarte important, cand ceva ii deranjeaza, se sesizeaza si isi spun si ei pasul... Pentru coagularea organizatiilor de vanatoare e nevoie de un liant mai puternic, ori o amenintare mare din exterior, ori un beneficiu economic sau unul de ordin legislativ. Corruptissima re publica plurimae leges
Re: Vanatorul alege!Mister Blackcrotal,eu nu inteleg despre ce vorbesti,ce anume te framanta. Spui despre un cascaval ca ar fi fost impartit pana in 2019,datorita acestui lucru nemaiputandu-se face nimic.
Ia vorbeste mai pe intelesul meu. Ce cascaval este asa de imputit incat nu se mai poate face nimic? Cascavalul despre care vorbesti dumneata a fost de fapt demararea procedurii legale privind atribuirea fondurilor cinegetice,catre categoriile de gestionari licentiate in acest sens. Adica Romsilva,diversele institutii de invatamant care au ca obiect de studiu silvicultura si vanatoarea,asociatiile vanatoresti legal constituite,institutele de cercetare in domeniul cinegeticii. Ce ti se pare asa de groaznic incat nu mai este nimic de facut? Fondurile cinegetice nu au fost impartite,au fost atribuite spre gestionare,conform procedurii. Procedura s-a desfasurat in felul urmator,fiind structurata in patru etape: -Etapa 1: atribuirea terenurilor de vanatoare catre gestionarii propusi de catre asociatiile de proprietari ce au in proprietate cel putin 51% din teren -Etapa 2: atribuirea fondurilor spre gestionarii consacrati respectand formula 5 fonduri,plus 50% dintre cele ramase neatribuite -Etapa 3: atribuirea fondurilor cinegetice catre institutiile de invatamant si institutiile de cercetare din domeniul cinegeticii -Etapa 4: atribuirea fondurilor cinegetice catre gestionarii licentiati,in urma sustinerii unei licitatii publice. Fondul cinegetic national,impartit in fonduri cinegetice,nu a fost dat in gestiune teoretic,in anul 2009 si practic in 2013. El a fost atribuit in functie de contractele,respectiv perioadele cuprinse in aceste contracte,incheiate cu fostii gestionari. Daca contractul expra in 2013,cum era sa fie scos spre atribuire in 2009? Nu toate contractele sunt incheiate in aceeasi luna sau an,nu este nimic suspect. Atribuirea se face intradevar pe o perioada de 10 ani,si este foarte bine,dar care sunt oamenii aia de ''ii doare la icre'' si care nu le pasa de...ANCA? Explica-mi si mie,ca nu inteleg. In ceea ce priveste tarifele licitate,fiecare a licitat cat a crezut de cuvinta.Suma de 12 000-16 000 de euro pomenita este perfect acoperita de catre asociatiile mari,cu peste 1000 de vanatori membrii cotizanti. PS: Sindicatul este cea mai proasta solutie posibila,cred ca toti eventualii parteneri de discutii si negocieri vor rade in hohote cand vor auzi. Dacii aveau cultul morților, comuniștii au avut moartea culților, iar astăzi avem cultul hoților.
Re: Vanatorul alege!
+1
Re: Vanatorul alege!Treaba cu recomandarea din statutul ANDA este o masura de protectie impotriva neavenitilor (gen pistolarul descreierat cu bile de cauciuc, care scoate ochiul fetei).
Sunt insa convins ca dintre noi sunt foarte, foarte multi ale caror fapte ii recomanda de la sine. Ideea este sa ne purtam in asa fel incat sa nu facem vreodata de ras asociatia, ca o discreditam. La fel sunt convins ca @Bill va gasi o solutie pentru aceasta problema. @Alin de exemplu cunoaste personal bine pe multi de pe forum si poate sa-i recomande. Chiar si eu de la Tm, cunosc deja personal cativa colegi de forum destul de bine, ca sa pot sa-i recomand, si sunt si membru ANDA . Intradevar solutia cu sindicatul nu da deloc bine in lumea vanatorilor..
Re: Vanatorul alege!Deja miroase a elitism sau alegeti voi ce cuvant se potriveste pentru ca eu nu am talent de orator.
Pai mai fratilor, in conditiile actuale inseamna ca eu care nu traiesc in Romania si nu sunt vanator "cu acte in regula" la voi nu pot fi membru cotizant ANDA? Recomadare? Pai are ANDA prea multi bani sau? Pe de alta parte, daca toti membrii cotizanti sunt "recomandati", asta inseamna ca veci nu va exista vreo problema cu vre-un membru care va incalca vreodata legea?! Si eu in prostimea mea, extasiat, ii spuneam lui Alin ca voi fi primul dintre noi care va dona $1000 pentru ANDA daca incepem sa aderam. Asa ca sa ma alatur unei cauze bune de acasa. Fix bulina, sindicate, recomandari, frecaturi mioritice. Lasa mai fratilor ca si 10 ani de acuma tot alde ONG-uri precumm Cutu-Cutu vor fi tari si va vor schimba flora si fauna incat statutul de vanator o sa fie doar un simbol. Am zis si-am refulat.
Înapoi la Vanatoare discutii generale Cine este conectatUtilizatorii ce navighează pe acest forum: Google [Bot] şi 27 vizitatori |
Publicitate
|