Vinatorul.ro
Jurnal de vânătoare
Acum este 07 Noi 2024, 05:01

Prima carabina - Cu sau fara cui catare ?

Discutii despre armament cu glont , munitii , calibre , etc . Multiple compartii intre arme , munitii pentru arme , tipuri de vanat , balistica , samd .

Moderator: liviur

Prima carabina - Cu sau fara cui catare ?

Mesajde Soim pe 23 Oct 2024, 09:28

Buna ziua ! Poate pe multi dintre voi va amuza aceasta intrebare dar pentru mine este o dilema de ce 80% dintre sfaturi sunt sa achizitionez o carabina fara cui catare si doar 20% sunt pro ""catare"". Sunt incepator si as vrea sa aud si parerile posesorilor de carabine de pe acest forum pentru a putea lua decizia corecta atunci cand achizitionez prima carabina. Sunt convins ca fiecare va avea un argument pro sau contra si va asigur ca le voi lua in calcul pe toate, de asta apelez la disponibilitatea si experienta voastra ! :-bd
Soim

Re: Prima carabina - Cu sau fara cui catare ?

Mesajde zeb stump pe 23 Oct 2024, 09:50

Pro catare: 1. poate nu ai de la inceput bani pt luneta pe care o doresti si poti trage pana atunci pe mecanice.
2. Vine pisica, da jos drobul de sare si in teren te trezesti ca luneta s-a dereglat/nu mai functioneaza/cazi cu ea si o distrugi. In cazul asta, o dai jos si tragi pe mecanice, nu tb sa pleci acasa

Contra: Nu catarea, ci inaltatorul, pote crea probleme la montarea lunetei. În functie de dimensiunile acesteia, obiectivul posibil sa loveasca in inaltator, si asta implica prinderi mai inalte ori demonatrea inaltatorului, etc...
La magnificatii mici, se vede catarea in luneta, da asta nu chiar o problema. cand ai in fata vanatul, nu o mai sesizezi.
Astea imi vin acum in cap, sigur or mai fi si altele, ,las pe cei cu adervarat priceputi sa le prezinte.
zeb stump
Veteran

Locaţie: Rm.Vilcea

Mesajde Stefan_23 pe 23 Oct 2024, 12:33

Bine ai venit!