violiv scrie:De rau .... cum voiai sa fie de bine.
A mai fost in pozitia asta si el este "autorul" multor chestii naspa pentru noi, printre altele cel care s-a opus cel mai tare eliminarii autorizatiei pentru a doua, a n-a arma ....
http://www.petitieonline.ro/petitie/28840051/comentariiRaspunsul IGP la aceasta petitie
R O M Â N I A
MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
INSPECTORATUL GENERAL AL POLIŢIEI ROMÂNE
DIRECŢIA ARME, EXPLOZIVI ŞI SUBSTANŢE TOXICE
NESECRET
Bucureşti
Nr.156917 /SA/CD/12.03.2009
Ex. unic
Către,
asociatiearme@yahoo.com În referire la petiția dvs. trimisă Ministrului Administrației și Internelor prin care faceți o serie de propuneri pentru modificarea și completarea Legii nr. 295/2004 privind regimul armelor și al munițiilor, vă comunnicăm următoarele:
1 - În ceea ce privește revizuirea criterilor ce stau la baza acordării dreptului de port și folosire a armelor de apărare și pază în sensul de a permite tuturor categoriilor de persoane fizice să procure și să folosească arme de acest tip, opinăm că legiuitorul atunci când a formulat aceste norme, a avut în vedere faptul că domeniul armelor letale trebuie controlat strict pentru a nu lăsa posibilitatea ca în practică să se înregistreze evenimente negative, cu atât mai mult cu cât populația României nu este încă pregătită, educată, pe de o parte pentru a accepta exacerbarea, escaladarea numărului de evenimente cu folosirea unor arme de foc și pe de altă parte pentru folosirea cu discernământ a acestor arme. Opinia este argumentată prin existența unui segment important al populației Romîniei care este împotriva liberalizării acestui domeniu și care este preocupată și îngrijorată în legătură cu această liberalizare, dar și prin creșterea alarmantă înregistrată în ultimii ani a numărului de cazuri de folosire ilegală a armelor neletale (cu glonț de cauciuc) pentru rezolvarea unor diferende puierile sau folosirea acestor arme de persoane care din punct de vedere al cazierului nu aveau probleme însă ulterior s-a constatat că erau apropiate sau chiar acționaseră din dispoziția unor infractori. Vă închipuiți ce rezultat ar fi avut aceste acțiuni dacă persoanele amintite ar fi folosit o armă din categoria celor de apărare și pază. În aceeași ordine de idei opinăm că în realizarea scopului de protejare a vieții și bunurilor aparținând persoanei, armele de autoapărare cu proiectil de cauciuc sunt în măsură să asigure o protecție suficientă corespunzând totodată, obiectivului de respingere a atacului şi realizare a autoapărării fără ca acest fapt să cauzeze decesul persoanei. Mai trebuie menționat faptul că, potrivit prevederilor legislației cadru europene, țara noastră poate stabili un regim juridic mai strict în ceea ce privește procurarea și folosirea unor anumite tipuri de arme.
2 - Referitor la propunerea dumneavoastră de a se renunța la procedura autorizării pentru procurarea fiecărei arme, suntem de părere că excluzând solicitările de autorizare pentru procurarea primei arme, caz în care structurile competente efectuează o serie de verificări pentru a stabili dacă persoana în cauză prezintă bonitate din punct de vedere judiciar, al ordinii și siguranței publice, dacă este aptă din punct de verere medical și psihologic, precum și dacă respectă condițiile de păstrare a armelor, pentru procurarea celei de a doua arme, procedura de autorizare este simplificată și fluentă iar documentele solicitate, prin care se verifică dacă persoana în cauză are calitatea prevăzută de lege pentru a procura un anumit tip de armă şi termenele de soluționare a cererii, respectiv 1-10 zile în regim de urgență și 10-30 zile în regim normal nu sunt în măsură să se constituie într-o procedură birocratică. totodată în afara argumentelor prezentate mai sus, actualizarea evidențelor privind deținătorii de arme constituite la nivelul structurilor arme, explozivi și substanțe toxice constituie un obiectiv important și în același timp un instrument de lucru viabil în măsură să asigure un control riguros al operațiunilor cu arme și muniții precum trasabilitatea acestora;
3 - Motivul care a determinat întroducerea armelor cu aer comprimat, a căror viteză depășește 220m/s în categoria armelor interzise, rezidă în pericolul pe care îl reprezintă acestea pentru viața și integritatea corporală a persoanei, prin prisma vitezei dezvoltate de acestea, existând în practica poliției cazuri în care cu acest tip de arme au fost comise infracțiuni de braconaj cinegetic sau chiar omor.
În ceea ce privește propunerea dumneavoastră ca armele cu aer comprimat să poată fi folosite pentru agrement în spaţii în care nu se pune în pericol viaţa şi integritatea fizică a persoanei, vă informăm că prin Legea nr.152/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr.295/2004 au fost introduse prevederi în acest sens și anume ”armele cu aer comprimat destinate tirului sportiv pot fi folosite și în spații delimitate care nu sunt accesibile publicului sau în spații special amenajate pentru a nu pune în pericol viața și integritatea corporală a persoanelor”;
4 - Armele de tir tip Flobert nu necesită o clasificare separată din punct de vedere al caracteristicilor tehnice și a destinației întrucât acestea se regăsesc clasificate în anexa legii atât din punct de vedere al caracteristicilor tehnice (arme de foc lungi cu o singură lovitură, cu percuţie pe ramă) cât și al destinației (arme de tir sportiv) în categoria armelor supuse autorizării;
5 - Prin prisma caracteristicilor constructive armele cu pulbure neagră nu pot fi încadrate în categoria armelor destinate tirului sportiv, acestea fiind arme vechi, majoritatea fabricate înainte de anul 1877, care au un sisitem de încărcare atipic iar efectuarea tragerii cu acestea nu se poate desfăşura în condiţii de securitate;
6 - Referitor la posibilitatea ca armele de colecţie să poată fi folosite în poligoanele autorizate de tir sportiv, acest fapt este posibil, în conformitate cu prevederile art. 29 alin. 1, din Legea nr. 295/2004. În ceea ce priveşte posibilitatea participării cu armele de colecție la manifestările cultural-istorice apreciem că acest faptul este în măsură să creeze un real pericol întrucât armele de acest tip sunt în marea lor majoritate arme în stare de funcționare;
7 - Propunerea de a se renunța la limitarea numărului de arme de același calibru pe care o persoană are dreptul să le dețină înscrise în permisul de armă de tip B, ca şi propunerea de revizuire a procedurii de autorizare a poligoanelor de tragere au fost însuşite de unitatea noastră şi vor fi cuprinse inserate în proiectul de modificare a Legii nr. 295/2004;
8 - Accizele fac parte din impozitele şi taxele reglementate de Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, iar stabilirea nivelului acestora este atributul Ministerului Finanțelor Publice;
În încheiere vă comunicăm faptul că, Inspectoratul General al Poliției Române are în vedere formularea unor propuneri pentru amendarea Legii nr. 295/2004, proiectul de modificare urmând a fi promovat prin procedură legală pentru dezbatere și adoptare prin Parlamentul României. Aceste propuneri sunt argumentate cu elemente rezultate din situația operativă internă și internațională și se circumscriu principalului scop pe care poliția il are, acela de apărare a vieții cetățenilor și prezervare a ordinii publice. În context, asociația dvs. are posibilitatea de a formula argumente pentru susținerea propunerilor pe care le-ați transmis, având în vedere procedura privind dezbaterea și adoptarea acestui proiect. Totodată vă asigurăm de întreaga noastră disponibilitate pentru continuarea discuțiilor, inclusiv prin intâlniri între reprezentanții unității noastre și ai asociației dvs. în scopul înțelegerii situației din acest domeniu sub toate aspectele pe care aceasta le prezintă.
Cu stimă,
D I R E C T O R
Comisar şef de poliţie
MARINESCU NICULAE